Viktnedgång

<< < (3/10) > >>

idalinda:
neeeej, vad pratar vi nu om  :confused3:, inte-inte minska fett men möjligtvis minska mjölkprodukter.
Det är i princip inte möjligt att bli fett av smör, så blanda smör i din the eller cocosfett , och skippa bananen istället.
Om du kokar soppa , blanda i även ordentligt bit smör. Du ska ju bli mätt av din mat,
det blir jag i alla fall , om den innehåller tillräckligt med fett.

just nu har jag under kok en laxsoppa för fem personer:
Där finns en gullök, en näve torkad grönkål, 750 g lax
100g smör, en burk cocosmjölk ( inte light) och 3 dl vispgrädde.

Vi blir mätta hela bunten ( två vuxna, två tonåringar och en 10-åring)

hemul:
Nej, men det är i princip möjligt att inte gå ner i vikt om man äter allt fett man behöver för energi. 

Till och med de mest rabiata har svängt nu, har du inte märkt det? Ingen verkar vilja kännas vid att de någonsin sagt att man kan äta så mycket man vill och ändå gå ner i vikt. Kostdoktorn sa till och med häromdan att man så klart går upp i vikt om man äter mer fett än man förbränner. Det vet jag av erfarenhet inte är sant dock. Jag åt som ett svin de första månaderna och efter de där första 2-3 kilona jag gick upp på en gång (de där kilona som andra tappar...) hände ingenting mera.

hemul:
Det är massor med tjejer som äter under 1500 kcal. Inte underligt att man går ner då kanske.

idalinda:
jo, men om vi snackar här med en som tänker skippa fett från the och lägga till en banan i yogurt istället så tror jag ändå mer på fetten än på bananen  :angry: :inlove:

hemul:
Nej, du snackar med mig.  :blush:

Snälla Duggan, förlåt mig! Jag klickade på redigera-knappen av misstag och skrev över ditt inlägg.   :sadsad:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida