recept på dipper och kalla röror |
(1/2) > >> |
idalinda: jag letade här men gittade inget :blink: ? Jag funderade att ha något gott till laxen och räkor i kväll. Jag har mest använt bara mosad och peppar+saltkryddad avocado / CF Om mina fläsksvålar lyckas idag vore det inte dumt att dippa dom också ... |
Tina: Är det verkligen ingen som har recept på en god dip. |
hemul: Sur (syrad) grädde Riven pepparrot Salt efter smak Kan varieras i det oändliga. En mindre mängd majo i blir också gott om man tycker den smaken passar. |
Tina: Gott! Men har tyvärr ingen pepparot hemma. Hitta en gammal holidaymix full med konsistensgivare och smakförstärkare, mums :whink: |
Nelliesmamma: Lite sent, men ändå.... Jag använder creme fraishe och eller gräddfil som bas sen kan du krydda med det du är sugen på...till lax om det skulle bli aktuellt igen skulle jag ta frusen dill (nu växer den dåligt) salt, peppar och en skvätt pressad citron....mmmmmm.... Tacosmak: Vitlök, lök, spiskummin, salt, peppar, chili och paprikapulver. De dipper som jag skrivit om här brukar jag ha till gurk och morotsstavar, men funkar "nog" som kall sås oxå!! :lol: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |