bottenlös paj |
(1/3) > >> |
idalinda: Vår storfavorit , lagas nästan varje vecka... blanda : 800g räkor eller tonfisk eller kött eller grönsaker ( vad man ni vill har för paj) 4-8 lök ( beroende på storleken) vitlök om du gillar det, vi använder kanske 8 klyftor 400g riven ost 8 dl vispgrädde 8 ägg salt peppar Allt bara blandas i en stor bunke och hälls sedan till en ungspanna 200 grader ca 20-30 minuter. Den blir stadigt och kan skäras i bitar , gott både varmt och kallt. Bra som lunch, om du inte vill värma maten i micron i arbetsplatsen. |
hemul: Det där lät väldigt gott. Det ska jag prova. :wave: |
System32: Citat från: hemul skrivet 2008.01.14 - 04:27:35 Det där lät väldigt gott. De är de! :lol: |
elocinave: Citat från: idalinda skrivet 2008.01.11 - 23:02:07 Vår storfavorit , lagas nästan varje vecka... blanda : 800g räkor eller tonfisk eller kött eller grönsaker ( vad man ni vill har för paj) 4-8 lök ( beroende på storleken) vitlök om du gillar det, vi använder kanske 8 klyftor 400g riven ost 8 dl vispgrädde salt peppar Allt bara blandas i en stor bunke och hälls sedan till en ungspanna 200 grader ca 20-30 minuter. Den blir stadigt och kan skäras i bitar , gott både varmt och kallt. Bra som lunch, om du inte vill värma maten i micron i arbetsplatsen. inga ägg? |
idalinda: Nu är jag sur på mig själv på riktigt :clubhead: Det behövs visst ägg 8 stycken tom ... tack elocinave :worshippy: ska rätta till detta även till första inlägget ! |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |