Besök hos doktorn
idalinda:
Allt de undersöker genom tarmen är helt överkomliga enligt mig, det gör inte ont, men kan vara obekvämt när de sprutar in kontrastmedel för röntgen
och magen bubblar.
Men att svälja slangen vill jag helst inte göra om :pippi: :shake_head:, men sedan har jag hört andra som tycker att det är ingenting.
Men jag håller med dig att det är bökigt att vänta på att få tider till olika undersökningar och sedan springa där, så jag hoppas att de hittar på någon rimlig förklaring och botemedel också :wave:.
Hur länge har du haft problem med tarmen egetligen ?
hemul:
Det började i april. Sedan hade jag daglig vattendiarré fr.o.m. maj t.o.m augusti. Fick gå 5-6 gånger på förmiddan. Nu verkar det i princip ha gått över och jag tål ju t.o.m. grädde igen!
Doktorn ville ha det till att det var tillfällig laktosintolerans p.g.a. magproblemen, men det började ju ett och ett halvt år innan diarrén! Jag tror ju också att det var sekundärt, men då måste jag ju ha haft nåt fel på magen redan då då. :neutral:
Jag tror inte att det blir fler undersökningar i.o.m. att jag inte har andra symptom och det dessutom lugnat ner sig.
idalinda:
Intar du något i glutenvägen ??
hemul:
Bara det där yttepytta i brödet och det har jag som sagt inte ätit sen i vintras. En halv tesked i sås ibland. Men jag uteslöt ju allt sådant när diarrén började och det gjorde ingen skillnad alls.
Lisbeth:
Liktornar och förhårdnader bildas när ett område på foten under en lång tid utsätts för nötning och tryck. Förhårdnaden pressas inåt som en tagg (torn). Tag fotbad, använd fotfil och behandla området med salicylsyra. Liktornar och förhårdnader kan bildas om du under lång tid haft skor som trycker eller klämmer på en viss punkt. Huden blir då tjock och en förhårdnad bildas. Om trycket fortsätter pressas förhårdnaden inåt som en tagg och bildar en liktorn.Med lite envishet kan du få bort en liktorn eller förhårdnad även om det tar tid. Gör så här:
Bada fötterna i kroppsvarmt vatten i cirka 20 minuter.
Fila försiktigt ned förhårdnaden med en fotfil.
Torka fötterna väl och behandla liktornen eller förhårdnaden med salicylsyra i form av plåster eller en lösning, vårtmedel. Båda luckrar upp den förtjockade huden.
Behandlingen upprepas varje eller varannan dag tills liktornen eller förhårdnaden är borta. I lindrigare fall kan det gå bra att använda speciella plåster som luckrar upp och avlastar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida