Besök hos doktorn

(1/8) > >>

hemul:
Jaha, nu har jag äntligen varit hos doktorn då. Han trodde min diarré var IBS, men det tror ju inte jag. Alla blir ju bra från det på den här kosten, skulle jag då få det efter att ha ätit så här i flera år? Har ju inte haft ont heller. Ska i varje fall ta prover för att utesluta bakterier. 10 rör fick jag som jag ska fylla med bajs vid tre olika tillfällen.  :shock:

Sedan har jag fått vad jag trodde var en förhårdnad under foten som gör så jäkla ont. Men han trodde det var en vårta. Jag trodde vårtor var köttiga och stog ut. Den här står inte ut alls, som hård hud som liksom går in i foten.

Så nu undrar jag om nån har erfarenhet av fotvårtor och vilka medel som är bra? Han rekommenderade nån slags plåster som heter Transversal, men det verkar rätt krångligt att använda.

Lisbeth:
Fotvårtor kan gå inåt men det låter som liktorn ( vilket hemskt ord) man kan få det på tårna också. Det är liksom en liten hård pigg i mitten på förhårdnaden. den ska man pilla bort. Fila o smörja. Envis får man vara men det går att bli av med

hemul:
Det där med pigg kan stämma, men det är liksom inget att fila på.

idalinda:
När doktorerna inte vet något svar så heter det då  IBS när det gäller tarmar   :thumbdown:

hemul:
Ja, han sa faktiskt det och föredrog själv att använda ett annat begrepp. Han är bra på det viset. Han gissade väl på det bara för att det är vanligt bland kvinnor, men även därför att jag inte mår dåligt på andra sätt, antar jag. Berättade att alla jag hört med IBS blivit bra när de slutat med fibrer, men glömde säga att det är väl fler kvinnor som har det därför att kvinnor generellt äter "nyttigare" än män.  :lol2:

Hoppas bara att de hittar en bakterie, det vore liksom enklast. Det var också ett prov, F-Calprotectin, som indikerar Crohns och ulcerös kolit och sånt (om jag minns hälften rätt). Det vill man ju inte heller ha. Ingenting som föranleder ytterligare utredningar vill man ha!  :sosad:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida