Öl
Fjällmor:
:angrywife: hem med er!
fredrik_olsson:
Jag drar igång tråden igen, öl är för gott för att vara uppdaterad 2008 senast :eeek:
Vad har ni för favoriter? Har någon provat att göra egen? Hur står det till med ölkulturen här?
Som ett litet personligt tips kan jag, ifall inte alla är såna här lågkolhydrat-ätare, tipsa om "Sierra Nevada Pale Ale" som är fantastiskt god med massa humle och endast 22-23:- flarran! Mest prisvärda jag stött på.
Nog finns det små ölkonnässörer som ligger och bubblar i er och väntar på ett utbrott i en fontän av nyfikenhet, kunskap, öl och allmän godhet!?
Ha en bra dag så länge :smile:
hemul:
Jag är inte så bevandrad i alkoholens värld längre. Jag kunde under många år inte dricka alls och håller nu på att träna upp mig igen, men allt är annorlunda nu märker jag. :huuh:
Ivf gillar jag nog fortfarande öl av pilsnertyp bäst. Av de jag testat nu gillar jag som sagt Primátor skarpt. Det är dessutom bland de billigaste sorterna vilket främjar min träning. :borracho:
Sierra Nevada Pale Ale - det låter amerikanskt. Men om du säger att det är gott ska jag testa det! :cheers:
Corny:
Har en gammal kompis som gjorde egen öl. Den blev allt från oerhört god till totalt misslyckad. Speciellt misslyckat blev det den gången kapsylerna flög av och ölen låg på golvet! :biggrin1:
Favoritölsorter är tjeckiska Staropramen och Krucovice. Förutom dessa, så ligger tyska Jever och Veltins högt på favoritskalan också!
hemul:
Det gjorde jag också en gång. Det blev gott, men min tyske pojkvän drack upp alltihopa för han visste inte att det var begränsad tillgång. :clubhead: Han tyckte det var så gott för det smakade som lantöl de gjorde när han var liten, sa han.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida