Kul idé
<< < (3/4) > >>
hemul:
Jaså, så det tog inte död på alla!  :w00t:
Pippiputti:
 :sneaktongue: Nää, de var nog inte hemma när jag "kikade" förbi.  :lmao:
idalinda:
Skulle det fungara mot bladlöss ?

jag har miljoner bladlöss på mina  ca. 50 chili och paprika-plantor och jag har nu sprutat dom femtielvagånger med såpavatten med och utan ättika men man "glommer " alltid någon och sedan är de på G igen överallt.

men om jag sprutar på frukter, då blir jag funlight-förgiftat inte bra inte :nonono:

Jag måste nog testa ändå , det vore en sensation  :yay:i odla-forumet om jag skulle tala om att funlight fungerar mot löss.

Så myrgift ska skrivas på köpelistan tillsammans med grädden .
Affe:
Citat från: idalinda skrivet 2008.07.02 - 11:57:30

Skulle det fungara mot bladlöss ?

jag har miljoner bladlöss på mina  ca. 50 chili och paprika-plantor och jag har nu sprutat dom femtielvagånger med såpavatten med och utan ättika men man "glommer " alltid någon och sedan är de på G igen överallt.

men om jag sprutar på frukter, då blir jag funlight-förgiftat inte bra inte :nonono:

Jag måste nog testa ändå , det vore en sensation  :yay:i odla-forumet om jag skulle tala om att funlight fungerar mot löss.

Så myrgift ska skrivas på köpelistan tillsammans med grädden .

Kan tipsa om att ALDRIG få vatten på bladen till chilli och paprika plantor när du vattnar då kommer parasiter och annan otyg... ju mer man sedan sprutar på med allt möjligt gör det bara etter värre.. min bästa vän är gift med en kinesiska och hon tipsade mig om detta....

Affe
idalinda:
TAck Affe!

Det var intressant läsning.
Jag vattna i princip alltid på jorden när jag vattnar och undviker bladen, men visst händer det.
Men härefter är jag petnoga när jag vattnar paprika och chili och kanske är det nu bäst att bara klämma ihjäl dom .
( just nu har jag en droppbevattning )
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida