Levis tittar in

(1/5) > >>

Levis:
Hej hej.
Jag har smugit runt och läst här ett tag, men nu tänkte jag att det vore läge för en liten presentation.

Några korta basfakta om mig - Hörde talas om det här med LCHF för bara några veckor sedan. Var väldigt skeptisk till att börja med, men ju mer jag läser desto vettigare verkar det. Något jag funderade på för flera år sedan var det här med det animaliska fettet. Vi människor är ju faktiskt inget annat än djur som äter andra djur (och annat med förstås). Finns det något annat köttätande djur som väljer bort fettet på en köttbit. Nää - fettet är det som äts upp först, alltså borde fettet vara det allra viktigaste att få i sej. Om det nu stämmer, varför skulle då animaliskt fett vara farligt för oss människor att äta?

Jag har börjat så smått att äta enl LCHF, men än så länge blandar jag det hej vilt med min tidigare mat. Dels tror jag inte på att bara byta kost så drastiskt över en natt, dels så har jag ju faktiskt det som redan finns hemma i köket att ta hänsyn till. Jag tänker inte kasta mina makaroner, men jag äter betydligt färre av dem. Har i varje fall slutat köpa lågfettsprodukter, och börjat steka i smör, och har dragit ner väldigt mycket på kolisarna, och ökat på fettmängden. Jag känner mej redan piggare, och både vikten och midjemåttet har redan börjat ändras så smått. Har som mål att få bort 10 cm runt midjan, vad det kan bli i kilo har jag ingen aning om.

Startade LCHF: Började mjukstart för 2-3 veckor sedan, men har inte startat rent LCHF än.
Framgångar:Piggare
Motgångar:Inga än
Nuvarande status: För rund runt magen
Mål närmaste halvåret: Må bättre, förhoppningsvis med smalare midja.
Långsiktigt mål: Har inte tänkt så långt än.
Mitt tips till nybörjaren: Läs, läs, läs, det finns hur många sidor som helst på nätet.

Vira:
 :wave: Välkommen hit Levis  :lol:

Vad kul att du redan känner skillnad :clapping:.

Pippiputti:
Välkommen hit!  :wave:

hemul:
Välkommen!  :wave:

Jag tycker du är klok som tar det lugn. Önskar jag hade gjort så själv.

Fjällmor:
Välkommen hit!  :flowers:

:wave:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida