Fasta

<< < (2/11) > >>

hemul:
Det blir ju så. Andra gången jag trampade sönder hälkudden, eller nästan, det gav samma symptom men utlöstes annorlunda, tror det egentligen var muskeln/senan uppifrån vaden som var körd, kunde jag bara gå mkt korta sträckor nästan ett helt år. Fick diska i omgångar för det gjorde så ont o.s.v. Sen tränade jag bort det med gåstavar, två promenader och det var nästan bra! Bara en lycklig slump, hade ingen tanke på att det skulle kunna hjälpa. Men det är ett helvete när fötterna gör så ont. Man bara sitter till slut.

Så jag förstår mycket väl varför du är desperat. Man provar ju allt tänkbart. Kan du tjata dig till ett borreliatest, tror du? Det är ju definitivt värt att kolla.

Prova stavar, förresten! Tror inte det botar i ditt fall, men det avlastar mycket mera än man tror det ska göra, särskilt om man försöker hålla lite fart. Och att hålla muskler o cirkulation igång måste vara positivt. Det enda jobbiga är tönt-/tantfaktorn och att det är svårt att bära nånting samtidigt om man inte har rygga.

Apropå prova allt möjligt, har du testat eller hört talas om kisel? "Köpte ut" åt en kompis med min City Gross-rabatt förra veckan (hink för hästar). Läste lite om det, och det påstås vara bra för hår, hud, naglar, bindväv och brosk. Ska köpa en hink till mig själv nästa gång man får 10-procentskupong. Inte så dyrt och hinken borde räcka länge. Risigare hår och torr hud har man ju fått och allt som kan gynna bindväv och brosk borde ju vara bra i vår situation.

Subcalva:
Kisel har jag inte hört om i sammanhanget. Mer info tack!  :nod-yes:

Glukosamin är ju annars sånt som man också ger till hästar för lederna men som inte visat nåt för människor i studier.
Har inte provat det men det är det jag funderat närmast på.

hemul:
Har ingen info mer än det som står på hälsokostsidor och hästsidor, ungefär det jag sa. Man kan väl anta att man inte skulle ge det till hästar om det inte funkade och funkar det för hästar så kanske det funkar för oss. Har faktiskt glömt vilken fantastisk effekt det var min bekant får av det. Den här hinken är det hon kör på ivf, den de alltså har billigare än andra på CG. 149 kr kostar den där. Kan ju vara värt ett försök. Den är rätt stor, större än en yoghurthink. Av motsvarande tillskott för människor ska man ta 1-2 tsk, så borde räcka länge. Ska ivf prova, iom att jag har alla problemen det räknas upp att det kan hjälpa mot. Bara starkare naglar skulle göra det värt det.
http://www.eclipsebiofarmab.se/produkt/kiselgur-forte/

Glukosamin har jag skippat. Tänker att jag får i mig ändå då jag använder buljong nästan dagligen.

Som vi pratat om förut är det enda jag vet tämligen säkert funkat för värk MSM. Kom du någonsin igång med det?

Det där med gåstavar, glömde säga att det jag kunde gå direkt med stavarna, med bara måttlig värk. Då var det så illa att bara en tur till soptunnan fick mig att behöva vila flera timmar. Så även om det inte botar ditt problem tror jag att det kan göra att du kan klara en promenad utan svår värk och det måste ju vara positivt i sig. Man känner rejält över skuldrorna efteråt i början. Fick aldrig träningsvärk, men sån där hulkig känsla och viss trötthet. Är ju inte fel att det området får lite träning också.

Såklart la ja av när jag väl ansåg mig botad. Det var jättedumt. Det hade positiva effekter på hållning och balans för mig också nämligen. Ska försöka ta upp det i vinter igen.

hemul:
Här står det att det hjälper mot Alzheimers också.  :lol:
https://www.medicinenet.com/silicon/supplements-vitamins.htm

Och här är en studie som verkar komma fram till att det har positiva effekter på hud, hår och naglar, det studien går ut på att studera.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4938278/
De nämner dock följande.
After that, several studies showed silicon participation in different mechanisms,
with positive results associated with higher concentrations of this element in the blood
in patients with osteoporosis, atherosclerosis, skin aging and fragile hair and nails

hemul:
Den här är kanske mer intressant.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2658806/

Tyvärr noteras också att "gifteffekt" förekommer. Grejerna de räknar upp vill man ju inte ha. Får försöka läsa det där mer noga.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida