Bättre att vara fet än att banta - Fredrik Nyström |
<< < (4/7) > >> |
hemul: Jamen det var ju Fredrik Nyström. Han pratade väl om den studien i programmet, antar jag? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/han-lat-studenterna-frysa |
Subcalva: Citat från: hemul skrivet 2021.02.18 - 20:31:58 Äre så smart att kyla ner just den kroppsdel du har värk i då? Själv fryser jag inomhus hela vintern, men inte hjälper det. Var nåt försök häromåret där folk fick typ sitta på balkongen och frysa. Minns inget mer om det. Ja det var Nyströms studie och de satt en timme om dagen och frös. Huvva :max-shock: Och nä jag vet inte om det är så klokt men man blir ju lätt desperat när man har ont. Jag resonerar som så att om det är en inflammation för att kroppen inte begriper bättre kanske den fattar att den ska låta bli om jag kyler ner kroppsdelen som har inflammationen. Tänker att det inte gör så mycket skada utan möjligtvis inte hjälper om det är fel. Man skulle ju kunna testa bara ett par veckor. Räcker ju att ta en hink med vatten och isbitar och testa en stund varje dag... :hm-hm: |
hemul: Men tänk om det gör det värre då? Har du testat stavar än förresten? Antar inte. :rolleyes: |
Subcalva: Citat från: hemul skrivet 2021.02.20 - 13:38:01 Men tänk om det gör det värre då? Har du testat stavar än förresten? Antar inte. :rolleyes: Nä :redface: jag vet ju inte vilka jag ska köpa ju! :nonono: |
hemul: Men skärp dig! :rolleyes: Kolla vad som är på rea. Men undvik de där med extra belastning och fjädring som Bungypump och se till att få gåstavar (Nordic Walking), inte treckingstavar. Kolla också att de inte bara har en handledsrem, utan det ska se ut som en handske som är avklippt mitt på handen ungefär (har med tekniken att göra och man märker stor skillnad) Och kolla att det är lätt att skifta mellan gummiplutt och spets, helst utan lösa delar. Då tappar man bara bort grejerna. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |