För novisen vid spisen - att bena ur en lammframdel

<< < (5/6) > >>

hemul:
Det viktiga är fenorna!  :swimfish:  :smooch:

MiaP:
Jag har också trott att du kunde matlagning och hade ett stort intresse för det. Men det är ju odlandet såklart som du är intresserad av. Men då brukar det följa med matlagningsintresse också. Men det är ju aldrig försent att börja läsa kokböcker. Om du hittar Anna Bergenströms böcker t ex Annas kokbok så är de suveräna att laga efter. Och även KFs Vår Kok Bok, är jättebra och välskriven. De är i mitt tycke de 2 bästa kokböckerna utgivna i Sverige och de uppdateras dessutom ibland. Det är naturligtvis inte skrivna för LCHF:are men med lite fantasi kan man göra om det så det passar.
:flowers:

idalinda:
jag fortsätter om min matlagningskompetens på min dagbok  :lol:

Levis:
Citat från: idalinda skrivet 2008.09.24 - 22:45:05

MEn känner mig helt värdelös vad som gäller  köttdelar av diversa sort och skulle gärna vilja delta på någon kurs som förklarar hur man gör,
vilka bitar ska man använda till vad, vilka bitar är bra för sitt ändamål ... Alltså jag kan inget om kött egentligen.

Det här hade kunnit varit skrivet av mej, det stämmer precis in på mej. Jag har aldrig varit veggo, men jag har heller aldrig varit särskilt intresserad av kött. Köttfärs och korvar och sånt där man inte riktigt vet vad man äter har alltid funkat bra, men rena köttbitar har jag länge haft svårt för. Därför har jag inte heller brytt mej om att lära mej (har även en styckningskunnig make, så jag har överlämnat allt som har med kött att göra till honom).
Men sedan jag började köra LCHF har kött blivit mycket godare! Vet inte om det är mina smaklökar som har ändrat sej, eller om det är för att allt helt enkelt är godare med smör och grädde i mängder. Så nu känner jag verkligen att jag behöver lära mej mer om kött. Vilka delar som finns var och hur man hanterar olika delar mm mm.

Jag har faktiskt både Annas och KFs kokböcker, det är nog dags att leta upp dem.

Och även jag är gör väldans goda kanelbullar! Men det var ju länge sen nu.

hävvy:
men sedan då?  Hur tillagade du allt detta? jag har nu en sådan bit framför mig och kliar mig frenetiskt i huvudet..... :smack_head:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida