Ghee
<< < (6/12) > >>
hemul:
Men hur tror du att det ska bli när det kallnar? Som klaris?  :rolleyes:
kwidell:
trodde det skulle fortsätta vara lite som en olja faktiskt. men om detta är normalt så är jag nöjd!.. ville bara försäkra mig om att jag inte gjort fel nånstans!   :rolleyes:
Nizhoni:
Jaha, då har jag provat göra ghee. Efter många om och ännu fler men så ansåg jag tillslut att det var klart, jag fick sila det flera j-vla gånger för att få det klart och fick ändå slänga det sista.  :angrywife:

Jag provade först sila med tygfilter men det var totalt värdelöst, sen med kaffefiltret var inte mycket bättre för där ville oljan inte ta sig sig igenom alls på egen hand, det vara bara skiten om snällt gled igenom filtret.  :bang_head:
Hur många timmar(?) tar det för oljan att ta sig igenom filtret för er? Och blir det verkligen klart utan allt för mycket som slängs bort?
Nizhoni:
Efter ännu mer googlande så verkar det som att det ska vara så att man får slänga det sista för att inte få med den fina bottensatsen. Då blev det kanske inte så fel ändå.
hemul:
Du ska slänga bottensatsen, men den brukar vara fast och rörs inte upp i den klara gheen när man häller, eller mycket lite av den ivf. Jag brukar hälla av allt som är flytande.

Hällde du oljan varm genom filtret? Brukar inte vara några problem alls.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida