Ghee |
<< < (7/12) > >> |
Nizhoni: Min bottensats blev jättefin och ville bara följa med genom filtret och inte stanna kvar i pannan. Första gången lät jag oljan svalna lite, som det stod i länken från kwidell. Efter den misslyckade filtreringen värmde jag upp oljan och hällde den varm genom filtret men jag hade lika gärna kunna ha en tät plastpåse som filter. Jag kunde inte hälla av allt flytande för då hade den fina bottensatsen följt med. Vilket märke var det på dina filter? Äkta melitta? Jag hittade ICA-filter i gömmorna och de var inte bra. :angrywife: |
hemul: Du kokade det inte tillräckligt länge. Oljan ska bli helt klar, redan i grytan alltså. Du ska se bottenskräpet kristallklart genom den som om den vore lite gulfärgat vatten. |
Nizhoni: Men oljan blev helt klar, det vara bara det att en del av bottensatsen blev så fin att den ville genom filtret. Aja, jag ska prova fler gånger om det smakar bra. :nod-yes: |
hemul: Är du säker? Tyckte det var svårt att se i början, för den blir först ganska klar, man ser igenom den och så, men sen plötsligt så är den glasklar. Mitt bottengrums brukar bli brunt, som en skorpa nästan, och jag får passa så det inte bränns. Bäst att du har det i kylen för om du inte fick bort allt skräp så kommer det inte att hålla sig. |
hemul: Vänta nu, "pannan" sa du. Gjorde du bara jättelite i en stekpanna? :goggle: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |