Varför mår vi bättre?
(1/4) > >>
hemul:
Jag har funderat mycket på om någon enskild del i vår kost bidrar in större grad än andra till att vi mår bättre. Vad tror ni?  :wave:
MiaP:
Jo, jag tror för min del att det är kolhydraterna, eftersom de omvandlas till socker i kroppen och jag är diabetiker så är det där den stora hälsovinsten är för mig. :rolleyes:
MiaP:
När man tittar på resultatet så kan man tänka som så att om man har diabetes blir röst på 1 det naturligaste, och om man har andra hälsovinster så blir det nog en röst på 4:an. :max-shock: :ignore:
hemul:
Ja, men jag tänker så här, att man kan inte veta... Hade man inte dragit ner på fettet så hade man ju inte ökat kolisarna och fettet hade dämpat kolisarnas effekt på blodsockret... Och man får vitaminer med fettet, om man har tur...

Ibland tror jag att det är brödet, eller spannmål generellt, som är den största boven. Paleokostare upplever ju ungefär samma effekter som vi, även de som äter en massa frukt, honung och sånt.

Ibland tycker jag att alla som äter på något sätt annorlunda än vad myndigheterna rekommenderar verkar bli friskare.  :clubhead:
MiaP:
Ja det är därför Livsfarliga Verket borde läggas ner. :smack:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida