Konstiga utslag

(1/4) > >>

hemul:
Jag har flera år fått någon slags konstiga utslag på magen, eller snarare mellangärdet. De ser ut som någon slags lindrigare brännskador, typ av solen eller som att jag blivit skållad, väldigt röda. I början var de rätt små men blir större och större och mer och mer besvärande. Först trodde jag de kom av friktion. Brukar spänna på mig en del grejer när jag cyklar och jag tänkte att remmarna skavt kanske ihop med att jag varit varm och svettig. Men jag fick dem även i vintras och då cyklade jag ju inte p.g.a. armbrottet.

Det är olika hur ofta de kommer, men de sitter i en vecka kanske och efterråt är huden lite brunaktig, precis som efter en brännskada. Det svider numera när jag tar på dem. Huden känns varm där och aningen upphöjd. På mellangärdet är de alltid långsmala, ett par cm breda och uppåt decimetern långa, ser faktiskt ut som om jag fått ett par rejäla piskrapp. Men nu har jag börjat få på andra ställen också. Har haft på insidan av ena underarmen. De var mindre och i princip runda. Som enkronor eller femkronor, en lite flock. Hade nyss de vanliga piskrappen på magen, de är nästan är borta, och nu har jag fått ett på indsidan av höger överarm. Det är stort och ovalt och ganska besvärande eftersom det svider när armen rör sig. Just ja, ibland får jag på ena bröstet också. Halva boobiesen blir illröd.  :shy:

De tycks komma där man har finare hud alltså. Men det kan ju vara en slump bara.

Mobilbilden har dämpat ner det hela lite. Det är ilsknare rött och som sagt aningen upphöjt, som om huden var lite svullen. Någon som haft något liknande och vet vad fasiken det är?  :confused3:

Mynlen:
inte den blekaste aning. På mellangärdet, just under bh:t har jag det ibland då har det skavt litet för mycket för att jag inte har på mig rätt storlek då. Då har jag en för sluddrig bh. Men om det nu kommer på armarna, mysko!!!

hoppas någon annan vet mer.

hemul:
Använder inte BH och det är inte under brösten. Det är typ mitt emellan brösten och navelhöjd, lite mer nedåt kanske.

Nu är de på magen nästan borta. Jag ska försöka bita huvet av skammen och ta en bild på dem nästa gång för de där piskrappen ser verkligen skumma ut. Har tänkt göra det länge ivf för att kunna visa min läkare nästa gång.

Förut har de inte direkt besvärat mig, men nu när de har börjat svida och bränna känns det lite mer motiverat att ta reda på vad det är.

berittis:
Allergiutslag kanske. Ett läkarbesök kanske inte skulle skada. Ta lite bilder så att du kan visa.

hemul:
Nämen hej berittis! Vad kul att se dig! :wave:

Jo, jag ska ta bilder. Tror inte riktigt på allergi iom att de kommer och går så regelbundet. Äter ju typ samma jämt, använder inga preparat bara ibland o.s.v.

Hoppas det inte sprider sig till rumpan eller baksidan på låren bara. Då blir det nog jobbigt att sitta.  :sneaktongue:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida