Svartvinbärssoppa
hemul:
Inte så snyggt upplägg kanske, men gott var det. Har ni päron i Holland, Mynlen? :biggrin1:
Mynlen:
självklart har vi. GOTT!
hemul:
Det var gott med chokladsås. Tror inte jag ätit det på 20 år minst. Kändes som det var ett måste till päron.
Tror jag har uppfunnit världens enklaste fudge förresten. Skrapade inte ur allt ut kastrullen och så blev den stående på eftervärmen. Resterna var fudgiga! Ska testa lite med det.
Sen jag började med glassdieten har jag ätit mycket mindre kalorier och är inte hungrig när jag lägger mig. Äter det till kvällsmat. Trots att det är så mycket grädde så blir det rätt lite kalorier. <700 brukar det bli. Det är väl ungefär vad jag brukar äta eller aningen mindre. Skillnaden är att jag håller mig mätt. Så det är mindre fusk med att stoppa i mig nåt mer sen när jag ska sova. Känner jag behov räcker det med ett snoppat ägg (skär bort vitan i ändarna) med en klick kaviar och det blir inte mycket tjilivippisar.
Nu ska jag till Willys och bunkra påskgodis. Min status som snäll granne förpliktigar tyvärr. :sad:
ursprungsliv:
Glassdieten! Hemulen, skriv en bok, detta kan sälja! :clapping:
hemul:
Jag veeeet! Har redan varit i kontakt med Bonniers. De föreslog Lennart Nilsson för bilderna. :biggrin1:
Jag kan även meddela att jag bara åt 5 godisar. La dem t.o.m. i en särkild påse så jag skulle kunna mumsa på hemvägen utan att behöva gräva i den stora påsen. Hon undrade nog i kassan. Det var 1½ kg i den andra påsen. :lol1:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida