Behöver råd av sömnadskunnig |
<< < (9/11) > >> |
hemul: Tror jag köper den. Verkar ju bättre än IKEAs va? Det var rätt mycket tillbehör med också. Ska kolla på en butik i närheten först bara. De hade en öststatsmaskin förut som inte var så dyr. Sen får ni lära mig hur man gör. Jag har ett par nya joggingbrallor med för långa ben som vi kan börja med. :clapping: Förresten, om ni inte vet det kan man kolla brux för de flesta av Lidls maskiner här. Det var där jag hittade uppgifterna om sömmarna. http://kompernass.com/pages/index.php?lang=sv |
skogsstjrna: Hemul, akta dej för våffelsömmen bara. :crazy: |
idalinda: och köp rundade nålar för trikåsömn :smack: kom i håg det !!! Annars gråter du floder när du har sytt färdigt och det finns fula hål längst hela sömnen ! En vanlig nål hackar sönder en trikåväv. |
hemul: Ser det ut som den är med? :goggle: I sats nålar inklusive tvillingnål, står det. De är längst ner på bilden. |
Vira: Det är bara och klippa till :thumbsup:. Dom nålar som är med maskinen är bara så man kommer igång. Du går till en sybehörsbutik sen och säjer att du vill ha nålar till stretchsömnad, sen är det bra med nålar till jens, dom är kraftigare. För övrig sömnad använder jag universalnålar. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |