Behöver råd av sömnadskunnig |
<< < (11/11) |
idalinda: Grattis, :clapping:, att det behövdes 3 hela sidor i denna tråd, men nu har det hänt :biggrin1: |
hemul: :cowboy: |
hemul: Jag har sytt ett örngott! Jag har sytt ett örngott! :yay: Men nu har jag en fråga. Sömmarna blev raka och fina, men tydligen lyckades jag inte klippa rakt, så det blev typ 5 cm sömsmån på vissa ställen. :shy: Hur gör man? Jag gjorde som jag fick lära mig i slöjden, klippte ett litet snitt och sen rev jag. :confused3: |
idalinda: Citat Lakantyg av bomull ? det ska man kunna riva rakt ... du har tänkt helt rätt! Frågan är om tyget har varit lite töjt, man kan dra det lite i diagonalt efter rivningen så att alla hörn blir 90 grader . Nä, tycker inte det är är töjigt. Köpte tyget på IKEA, man får klippa till själv där, och den som klippt före mig hade klippt lika snett. :confused3: Citat men om man sicksackar först kanten runt rättsida utåt och sedan vänder insidan ut och gör en raksömn , när man sedan vänder om har mán raka sidor och även en snygg insida. Jag förstår inte. :redface: Citat Har du gjort en vikning vid öppningen så att du kan få kudden in i fickan , så att den inte glider ut ? Jajamensan. :cool: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Föregående sida |