Började titta på ett program som heter Sanningen om fett och insåg snabbt att det var repris (fasiken vad de blivit dåliga på att skriva ut det!). Jag blev sittande i alla fall. Det var bra för det visade sig att det var i detta program jag hörde detta om feta och hunger- och mättnadshormoner. Har försökt minnas var det var.
http://www.svtplay.se/video/942870/sanningen-om-fettDet var nämligen första gången jag hört beskrivas exakt det jag känner. Om ni kollar ungefär 14:20 in. Hon har då inte ätit på ett dygn. Det intressanta är vad forskaren berättar efter att de kollat hennes värden, att tjockisars mättnadshormon aldrig stiger särkilt mycket och hungerhormonet aldrig sjunker. Också det han säger om att hans försökskaniner sällan känner sig särkilt hungriga innan maten men när de äter blir de aldrig mätta. Det är precis så jag känner, plus att jag oftast blir vrålhungrig när jag börjar äta och alltså är hungrigare när jag ätit färdigt än när jag började. Utom på morgonen faktiskt. Då blir jag inte så där glupande hungrig. Blir inte mätt då heller, men jag är ivf inte hungrig efter frukosten.
Fler som känner igen sig?