Bookias icke sammanhängande språkliga uppkastningar

(1/33) > >>

Bookia:
Jag har lekt med tanken att föra en dagbok. Få lite tips, skäll och konstruktiv kritik från folk som med andra ögon kan upptäcka var jag gör fel.

Som jag nämnde i en annan tråd så har jag gått upp 15kg sedan jag började med LCHF. Det är den enda nackdelen med kosten. Dock så har jag belönats med desto fler fördelar vilket gör att jag fortfarande är LCHFare.

Så jag ville bara kolla om intresset finns? Dumt att hålla på och skriva när ingen läser.

Varning utfärdas, jag kan INTE skriva bra så det blir inga bra skrivna inlägg i så fall.

hemul:
Ni ämnar regurgitera?  :goggle:

Kul att nån mer skriver här! Den här sektionen verkar ju inte så poppis annars. :smile:

idalinda:
Välkommen till dagboksavdelningen  Bookia  :wave:!

Det känns stundtals lite ensamt här ....

15 kg upp, och det är precis det som jag har gått ner ( njaa, just nu plussar jag 2-3 kg till det, ,men jobbar på det)
Märkligt fenomen, vill du göra något åt det, alltså vill du gå ner ?
var du under/normal / överviktig innan ?

Du har säkert resonerat kring det redan med andra, har du hittat någon förklaring ?

Bookia:
Jag var överviktig redan när jag började med LCHF. Vägde runt 75kg, och jag ville gärna gå ner ca 10. Även 65kg är räknas som övervik för någon av min längd (160cm) men jag trivs med lite hull. Jag har aldrig trivts med att vara riktigt smal.

Jag vill absolut gå ner, min knän klarar inte av det. Men jag nöjer mig med att gå ner till 70kg. Har vant mig med att vara rund nu.   :cool:

Dock vet jag inte riktigt hur jag ska gå till väga. Funderar på att köra en långvarig fakir, men känner mig tveksam till om jag kommer stå ut med det.  :bang_head:

idalinda:
För mig verkar lite variation och ryckningar göra susen.
jag har läst på de finska LCHF-sidor om en variat, då man fastar och äter LCHF varierad.
Typ: fastar från måndag kl 12.00 till tisdag kl 12.00 och sedan äter LCHF från tisdag 12.01 till onsdag 12.00 för att sedan fasta igen ett dygn.
Skulle det vara något du känner för att testa ?
Jag kan inget om metoden och kan inte heller grunder till det, men ville bara nämna för dig ...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida