Det har gått ett decennium! :O

<< < (2/4) > >>

hemul:
Citat från: Léonie skrivet 2014.07.01 - 23:47:18

Ja det var synd att han plockade bort det! :/ Det fanns en del intressanta trådar där som jag gärna hade haft tillgång till.

Ja och han portade WaybackMachine också, så det finns inte arkiverat på archive.org heller. Fattar inte varför man gör så. Han försökte ju få folk att bidra med pengar till domän och webhotell. Kanske blev han stött för att så få ställde upp? Jag tyckte hela den grejen kändes konstig. Och sen försvann det bara utan förvarning. Jag hann i alla fall inte se någon.

Léonie:
Jag missade att han bad om pengar jag hade nog dragit vidare till LCHF-forumen då.  :smile:

hemul:
Jo, det gjorde han. Och ett par stycken var villiga. Men det kändes inte riktigt som om han menade det. Fick en känsla av att han ville bli av med forumet och efter det blev det konstig stämning.

idalinda:
Det var verkligen intressant att läsa om dig Léonie!

Jag har oftast sagt i olika sammanhang att jag äter "gammaldax mat" till folk: maten från grunden ( från trädgården)och att jag lär mig hela tiden.
Att förklara för folk jämt vad vi inte äter är lite jobbigt ( nästan panikkänslan i ögonen : " äter ni ingenting?" )  när man säger att vi inte äter
mjölk ( men som du har kvar smör och lite ost då och då), inte gluten, inte socker, väldigt lite frukt.
Men man själv upplever att vi äter mer varierat än förut, man blir mer uppfinningsrik och vågar pröva själv mer och mer, eller hur?!

hemul:
Alltså, nu när LCHF blivit så känt har det blivit jobbigt tycker jag. Det tyckte jag inte förut. Jag har aldrig sagt LCHF, utan använder low carb, lågkolhydratkost, begränsat med kolhydrater o.s.v, anpassar lite efter publiken. Aldrig varit något problem. Men nu...

-Jag äter inte bröd. Jag försöker hålla igen på kolhydraterna.
-Jaha! Äter du LCHF alltså? Det ska ju vara bra, flera som äter så på jobbet.
-Nja, det gör jag inte riktigt, men något åt det hållet. Du skulle kanske se det som samma sak, men det är inte riktigt det. Olika varianter av low carb, kan man säga.
-OK. Tror jag fattar.
-Bra.
-Men nu tog du ju en potatis! Det får du väl inte äta?
-Jodå. Jag äter kolhydrater, bara i begränsad mängd. Det enda jag undviker helt är nog spannmål, för jag tror att det kanske är det som är det viktiga.
-Jaha, jag förstår. Men oj!!! Jag hade ju tänkt vi skulle äta fruktsallad och grädde till efterrätt! Det är inget socker i, men du får väl inte äta det ändå va? Vad ska jag hitta på nu då? Har inte så mycket hemma som inte innehåller kolhydrater. Tror jag.
-Men det går jättebra! Jag äter gärna fruktsallad. Men jag kanske tar mer grädde i förhållande till frukt än vad du gör.
-Öh... men du verkar ju äta precis som vanligt. Var kommer det där med lågkolhydrat in? Fattar ingenting!!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida