Det har gått ett decennium! :O

<< < (3/4) > >>

Mynlen:
 :lulz: förstår det är jobbigt men... precis så är det.

Om jag är bortbjuden äter jag väl litet enklare av vad det är, försöker undvika spannmål men ibland finns det inte så mycket annat så då får jag väl ta det ändå. Att äta en lunch bestående av 2 skivor skinka och äggröra på ett halvt ägg står jag mig inte på. Då behöver jag brödet som det ligger på.

Jag brukar iallafall säga " jag FÅR äta allt men jag VÄLJER att inte äta vissa saker" när folk säger att det får du väl inte äta? . För det är ju samma som med typ en glutenalergiker eller mjölkallergiker. dom får men dom väljer att inte göra det för dom mår dåligt av det....

hemul:
Jag har ätit en glass idag. Och jag kommer antagligen att äta en till. Ska ut med en ny bekantskap och jag tror inte det finns annat att välja på dit vi ska, inget som är bättre i alla fall. Man vill ju inte verka för konstig så här första gången. Det är ju också så att det är lättare att prata när man har nåt att pyssla med. Inget kul för den andra om jag sitter där och suger på tummen. Ack ja.

Jag brukade säga att jag inte tyckte det var något problem socialt att äta avvikande, men har börjat inse att det faktiskt är det. Beror på att jag är mer social kanske.  :tongue:

Mynlen:
Jag åt litet pasta idag. Det var pasta och en slags svampostsås, jättegod men ganska tunn. Att bara hälla sås på fatet var litet konstigt :) så litet pasta tog jag men gav 90% till min son sen :)

och jordgubbar och melon åt jag. Glassen skippade jag. BRA VA!..

Att äta avvikande är inte problemet men att inte äta alls... det är jobbigare!

hemul:
Jo, precis. Och asocialt. Det blev en glass till. Jag hade inte behövt äta något alls, men då hade jag ju varit otrevlig och det hade blivit svårt att prata också tror jag eftersom jag skulla ha förstört, lagt sordin på stämningen.

Mynlen:
Ibland går det bra ibland går det svårare, är helt olika i olika sammanhang. är man bara två eller tre -och inte så himla bra bekant än- då är det skitjobbigt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida