Ray Peat Guide
hemul:
Och stärkelse metaboliseras som fett då? Annars förstår jag fortfarande inte hur det där förklarar varför socker är bättre än stärkelse. :devil:
Erkänn nu att du inte förstår det du heller! :lol:
hemul:
Citat från: Subcalva skrivet 2014.03.26 - 21:19:08
Tja det beror väl på vilket håll man kommer ifrån. Om man svalt argumenten från LCHF så är det ju förstås väldigt motvalls.
Jag menade faktiskt tvärtom nästan allting man tidigare hört. Socker? Hallå! :shock:
Subcalva:
Citat från: hemul skrivet 2014.03.26 - 21:32:12
Och stärkelse metaboliseras som fett då? Annars förstår jag fortfarande inte hur det där förklarar varför socker är bättre än stärkelse. :devil:
Erkänn nu att du inte förstår det du heller! :lol:
Vet jag visst :tongue_wag:
Det beror på att enkla sockerarter lättare kan användas för glukosmetabolism istället för stärkelse som först måste brytas ner från mer komplexa strukturer. Det betyder dock inte att man inte får äta stärkelse!
Subcalva:
En av hans 180-graders tanke om diabetes t2 är att ett symptom är att cellen inte får nog med socker som energi.
Att man har högt blodsocker betyder ju inte att kroppen flödar över av socker. Cellerna kan inte förbränna sockret i blodet utan det måste in i cellerna
hemul:
Men man måste ju ha ett lager socker i kroppen står det ju! :lol1:
Nu är väl ändå inte stärkelse så himla svårt att bryta ner, i så fall är jag fruktansvärt felinformerad. Jag satsar nog på stärkelsen jag. Och kaffe till maten, fi fan!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida