Magproblem

<< < (3/6) > >>

berittis:
Ok, tack. Ska kolla i hälsokostaffären.  :smile:

Mynlen:
bara att googla, glömde att skriva det till dig! om jag gör det kommer jag på holländska sidor.. :)

Subcalva:
Sonen har till och från problem med magen och har då testat Inolaxol som funkat bra på honom.
Det funkar både om man är lös och hård i magen.

Citat

Inolaxol kan användas för att motverka förstoppning och för att få mjukare avföring. Inolaxol är ett receptfritt läkemedel som innehåller sterkuliagummi som är ett växtfiber. Sterkuliagummi bildar en form av gel i tarmen som binder vatten och fungerar som ett bulkmedel, alltså ökar volymen i tarmen vilket får den att arbeta mer. Gelen bidrar också till att normalisera avföringen så att den inte blir för hård och inte för lös.

hemul:
Citat från: ursprungsliv skrivet 2014.01.11 - 12:23:23

Hur mycket potatismjöl har du provat?

2 tsk/dag som mest. Men diarrén började innan jag började med det och jag slutade ju ta det ganska snart också, rätt länge sedan nu.

Grejen som skrämmer mig är att det känns precis lika dant som det gjorde i början förra gången. Hade inte ont då heller (utom om p.g.a. laktosintoleransen innan jag fattade), påverkas inte alls av mat o.s.v. Det är liksom inte som normalt när man får tillfällig diarré. Det brukar ju snabbt gå över också.

berittis:
 :there: Usch, det verkar ju inget vidare.  :shake_head: Jag förstår att du är orolig.
Nu är det ju dig det gäller men jag måste inflika att mina magproblem var superkonstiga. Blev otroligt gasig och det luktade surströmming! I normala fall gillar jag ju surströmming men vill inte att mina fisar ska lukta det. Sen varierade konsistensen också men mest lös, t.o.m. riktigt lös så jag stannade hemma från jobbet. Men det gick över och jag hoppas verkligen att det gör det för dig också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida