Resistent stärkelse |
<< < (74/78) > >> |
hemul: Jag vill inte äta spannmål på regelbunden basis. Det är det enda jag uteslutit som skulle kunna vara boven för mig. Och förresten får man väl äta en jäkla massa havregryn för att komma upp i samma mängd RS som i potatismjöl. Det var hela grejen att alla mår så bra av RS som gjorde att jag ville prova. Jag har inget speciellt problem jag tror det ska hjälpa mot, hoppades bara på allmänt välbefinnande. |
Subcalva: Varför vill du inte äta spannmål regelbundet? Kommer inte ihåg vad du sagt. Är det allmänt eller något specifikt du tror du inte tål? Om du får räserbajs av RS så har du faktiskt per definition badly behaved gut bug, eller åtminstone inte tillräckligt många av de goda som älskar RS. :whink: Men jag har full förståelse för att det är jobbigt att fortsätta om man inte känner ngn bättring |
hemul: Därför att jag mått bra på lowcarb. Blev av med massor med problem och fick tillbaks hälsan. Nåja, jämfört med innan. Känner mig inte trött och sjuk som förut och de flesta värden har blivit jättebra. Eftersom jag inte tror på teorierna bakom LC antar jag att det är något annat med sammansättning av födan som är fördelaktigt. Sött åt jag nästan aldrig förut, inte junk heller. Kvarstår bara en sak då. |
Subcalva: Nu börjar man titta på sambandet mellan magoperationer och tarmfloran Citat It turns out gastric bypass not only restructures the topology of the human gut, but profoundly changes which microbes can survive and thrive in it. In a National Institute of Health-backed study published today, researchers at Arizona State University showed that patients who underwent the procedure developed totally different microbiomes, replete with organisms that promoted weight loss. And the effect appears to be permanent. The results confirmed earlier research with a smaller sample size, and also compared gastric bypass with another popular, though less invasive bariatric surgery. Only the bypass impacted microbiome diversity. https://www.wired.com/2017/05/obesity-surgery-may-work-remaking-gut-microbiome/ |
hemul: Det var ju riktigt intressant. Om några decennier kan vi nog också få se studier på näringsupptag hos åldringar med minimal magsäck. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |