Probiotika för viktnedgång
Ekub:
Har börjat äta probiotika för att få en mer balanserad flora och då blir man ju lite mer uppmärksam på nyheter om probiotika. Därför blev jag lite extra nyfiken när det här dök upp på min bloglovin http://ngruppen.blogspot.se/2013/05/tarmbakterier-paverkar-kroppsvikten.html Har efter det läst flera artiklar om just detta. Att tarmfloran påverkar vikten var nytt för mig iaf. Väldigt intressant. Taskig tarm verkar vara bov i många dramor!
Tina:
Det tror jag absolut, det är svårt att gå ner i vikt om man t ex lider av för mycket candida.
idalinda:
Jag har också på sistone läst på om ämnet tarmen, det är ju rena rama jätteviktig del av kroppen.
Det är genom den som vi får vitaminer, mineraler, all näring.
Om den inte fungerar som den ska, blir vi undernärda och drabbas av allehanda skitsjukor.
Intressant, det är vad det är.
Ekub:
Mycket av immunförsvaret sitter i tarmarna också :nod-yes:
För tillfället tuggar jag prebiotika för glatta livet, trycker probiotikatabletter på kvällen och käkar oreganokapslar under dagarna för att döda av de dåliga bakterierna. Det fanns risk för att känna sig trött, uppblåst m.m. men har inte känt av någonting. Kanske inte fungerar på min tarm :sad: Kanske har jag super-bad-bugs som huserar där och inte har tänkt bli vräkta så lätt... Kapslarna jag fick tag på är inte så starka som rekommenderat så det kanske är därför det inte har någon effekt?
Behold! Tarmvårdsepoken är kommen! :lol1:
Sorla:
Det där känns som ett aktuellt ämne! Har just fått en skräpdiagnos för min seeega och låååångsamma tarm. Efter operationen har den varit långsammare än någonsin och mina tankar börjar vandra till hur bakterierna mår efter hästdosen med antibiotika jag fick på sjukhuset. Kanske dags att börja googla Probiotika?
Skickat från min telefon.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida