Var ju på Lidl häromsistens och kunde inte motstå att köpa chokladen de säljer, J.D. Gross. Den är mycket god nämligen.
Svullade loss lite i dag och tröck i mig 4 eller 5 rutor. De är lite större än normalt. Knappt har jag svalt den sista rutan så får jag sprutdiarré. Har varit 3 ggr nu...
Fick ett minne av att det hänt en eller ett par gånger förut och att det var J.D. Gross då också och att jag ätit lite mer än vanligt, fast det är länge sedan. Har inte besökt Lidl på flera år tror jag. Så, vad är det med denna choklad? Ingenting - mer än att den innehåller sojalecitin. Köper normalt Lindt som är fri från det de sällsynta gånger jag köper choklad.
Då googlar man. Och mycket riktigt är diarré en av "biverkningarna"...
http://www.vitguide.com/soy-lecithin-side-effects/Skumt va? För sojalecitin finns ju i nästan all choklad och även om jag aldrig varit ett chokladmonster har ju även jag tryckt en kaka då och då och jag har aldrig känt nåt av det! Kan J.D. Gross använda ovanligt mycket eller vad är det frågan om? Typiskt, god och billig choklad och så här slutar det!