Det godaste LCHF-limpan hittills!
<< < (3/4) > >>
Ary:
Jag köper också dansocker som är stora flingor och är typ 67% fibrer. Det där ser nermalet ut verkar vara mindre fibrer i.... Består det av sockerbeta eller kanske ngt helt annat kanske? Inte säkert att det finns ett europa patent på fibrexnamnet..
Mynlen:
dansukker finns inte här iholland såklart. Och ja det är från sockerbeta. Det ser litet ut som litet större sockerkorn om man tittar noga :)

Det fungerade iallafall i brödet. Var inte så svårt att kleta förresten haha gick bra, jag formade den litet rakt på sidorna.

Vet inte vad jag tycker om den. Mer salt nästa gång och så tycker jag kanske det är litet för mycket fiber husk i. Det märker jag ganska fort på magen.

Jan gillade det iallafall mycket, äver för att han har "utflykt" imorgon, dvs jobba ute och då är det enkelt med bröd.
idalinda:
Jag tyckte som du Mynlen, efter första testet, " mer salt"
det skrev jag också på mina kommentarer. Jag dubblar saltmängden och är nöjd!

Vad tyckte du Berittis?

Jag hade bakdag idag: lite mer kakor till sonens studentfest, mandelkaka och några limpor!
När hinner jag testa de alla andra resepten på brödboken, när jag gillar det här brödet så mycket?
berittis:
Jo, lite mer salt skadar inte. Det är trist med för lite saltsmak i bröd.
Mynlen:
Litet mer salt behövs. Men jag vet inet om JAG kommer att baka och äta denna limpa så mycket mer. märker att det är för mycket fiber husk , det känns som en propp i magen men inte är det mättnad... Annars är brödet helt okej.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida