Tjärsalva mot torr hud

<< < (2/12) > >>

hemul:
Fan också! Den här hand och fotkrämen verkar ju bra. Inte bivax men lanolin och en massa annat trevligt.
https://www.yourvismawebsite.com/wallins-praliner-hantverk/shop/product/hand-fotkram-lavendel

Ska ringa så fort det är anständigt och fråga om han kan lägga till en sån. Det var förskottsbetalning och de skickar när de fått in pengarna så det borde funka.

Den här har bivax ockå, men verkar ha mindre lanolin (kommer senare i listan).
https://www.yourvismawebsite.com/wallins-praliner-hantverk/shop/product/tradgardsmastare-salva-70ml

Subcalva:
Jag brukar använda Helosan, även kallad spensalva, när jag blir riktigt torr om händerna fast jag tror den också innehåller en del ämnen som inte är så bra. Normalt sett kör jag HTHs kräm/lotion både till händer och läppar.

hemul:
Wallins salvor innehåller inte ens konserveringsmedel, bara e-vitamin. Kanske ska man ha dem i kylen? Nu kommer jag bombis glömma att ringa. Jag vill ha båda de där andra för att testa vilken som är bäst. Har lagt in numret i mobilen för jag kommer att vara ute när det är anständig tid.

Jag är urdum på sånt här, har i princip aldrig använt nånting förrän nu på sistone. Tog flera år med spruckna händer innan jag fattade att jag kanske borde, men allt jag provar är kletigt och jobbigt och inneffektivt. Plus att det innehåller en massa skit. Så jag hoppas detta funkar, för jag tycker priserna är bra också. Annars kan ju sånt där kosta skjortan.

Mynlen:
jag avskyr det flesta salvor och krämer. Men två saker fungerar bäst... Lansinoh dvs renat ullfett och kokosolja. Det är nämligen inga fler saker i, bara fettet.

Lansinoh vet jag inte om det går att få tag på i sverige, inte heller i NL. När jag ammade var det där enda man kunde ha på såriga bröstvårtor som inte behövdes tvätta bort innan nästa amning. Den är nämligen helt renat på något sätt så att även ull allergiker kunde ha den salvan. Brukar finnas under andra namn iallafall.

Trixet är att smörja regelbundet. Och det är jag urdålig på :)

hemul:
Ja. det är urtråkigt och så är det äckligt att ha nåt på huden.  :thumbdown:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida