Tjärsalva mot torr hud

<< < (3/12) > >>

Sorla:
Citat från: hemul skrivet 2012.10.17 - 17:01:18

Mjuk och fin blir man av skitsalvan ivf. Hörde nåt på radio om detta med tjärsalva och sen när jag googlade hittade jag massor med folk som blivit av med hälsprickor och gud vet allt. Jag rustar för vintern, mina händer brukar ju spricka sönder då. Funkar detta så är det ju jättebra.

Testade du den där med en massa jox i, som du kände dig lurad av?! Fattar inte vilken du menar.  :blink: Jag får också självsprickor på tummarna på vintern. Vidrigt!  :glare: Men är också urdålig på att smörja mig. Allt man tar i halkar iväg och det blir fett i håret och glasögonen får feta fingeravtryck mm. Nu har jag en som mamma fixat åt mig från Yves Rocher. Den fungerar iofs bra, torkar in snabbt, luktar drägligt och en liten smidig tub som jag kan ha i fickan på arbetsbyxorna på jobbet. Men den innehåller fruktansvärt massa skit. Hur förpackas den braiga salvan du hittade från Gotland, Hemul? Låter ju smutt att den inte känns fet efteråt. men jag är känslig för dofter och tjära är en doft jag inte är vän med.  :nonono:

Helosansalvan funkar också ganska bra tycker jag. men den smakar vedervärdigt. Så på mina läppar kommer den inte. Dessutom funkar den bara på natten, för man blir snorhal om händerna av den. :glare:

hemul:
Ja, skräpsalvan jag köpte. Den fina lär jag inte få på ett tag. Det var förskottsbetalning så han måste ju se pengarna innan han skickar. Nu ändrade jag ju ordern idag också och gjorde en ny inbetalning, så i slutet av nästa vecka är nog det tidigaste jag kan vänta den.

Hur den förpackas? Burkar. Det är ju bild på dem!  :club:

Sorla:
Jag såg det nu. Skit! Går ju inte att ha med sig i lilla handväskan eller fickan på jobbarbrallerna. :nonono:

Tina:
Jag kör tjärsalva på hundarnas tassar på vinten för att skydda mot saltet. Den är urbra till det.

hemul:
Ja, jag hittade många som upptäckt tjärsalvan genom hunden. De märkte att deras händer blev mjuka när de smorde hundens tassar.

Sorla, du får väl köpa en sån där påfyllningsbar tub, såna där de har på friluftsbutiker. Eller bara ösa över i en mindre burk. Fast du kan ju vänta på min rapport, om salvan funkar. Hoppas verkligen det. Jag har ju börjat med cremer efter att jag gick ner mig i LC-träsket och fick lära mig hur farligt precis allting är, så om jag anänder nån salva så nojar jag över att jag säkert får cancer eller hormonstörningar av den.  :lol1:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida