Makrill i tomatsås
hemul:
Citat från: Mynlen skrivet 2012.10.12 - 18:46:03
tarmen och maginnehållet är ju borttagen när man har dom i burk? Så vitt jag vet iallafall. ryggraden tar jag bort ibland om den är för "stor" men annars hör det litet till sardiner på burk...
Är de? Jag kan minnas fel. Det är rätt länge sedan jag åt sardiner. Kanske tänker på surströmming.
Mynlen:
surströmming vet jag inget om iallafall... aldrig vågat mig på :)
hemul:
DET är gott det! :w00t: Men ska man äta det får det nog blir en fuskis, för utan mandelpotatis och tunnbröd kan jag inte tänka mig det. Å så ska du dricka mjölk till, inte sprit. Jag lärde mig det av en norrlänning och det funkar! Man kan dricka alkohol sen, bara man inte dricker det till maten. Jättekonstigt, men jag blir nästan inte dålig alls i magen om jag gör så.
Mynlen:
kanske det är gott men det har aldrig blivit av att någon bjöd mig. och hur man gör vet jag alltså inte, och det vågar jag mig inte på att testa själv.... :) Hade fått en burk en gång men jag trodde den hade blivit dålig pga den stod ut men efter att jag slängt den fick jag höra att det var så det skulle vara... :whistle:
hemul:
Jag hade en som exloderade i ett överskåp en gång. :tongue:
Jo, man gör klämmor med tunnbröd, hårt sådant tycker jag, med massor med smör, varm mandelpotatis, rå lök och RENSAD surströmming. Smöret rinner längs hakan och man är lycklig. :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida