Huskur mot myggbett sökes - snabbt!
hemul:
Nu har jag varit och köpt både alsolgel och alsolsprit. Gelen var så dyr för bara en pyttig tub som skulle ta slut direkt om jag skulle bahandla alla mina bett, så jag tänkte att man kan nog ha spriten att badda med hemma för den var billigare. Har bara provat spriten än och det lindrade faktiskt, så tack för tipset! Gelen åker ned i nödkitet att ta med ut för akutvård.
Nizhoni:
Citat från: hemul skrivet 2012.06.25 - 21:42:56
En granne sa att om man blir biten många gånger av en viss typ av mygga så utvecklar man en viss mostståndskraft mot just den sen.
:shock: :lulz: :lmao: :rolleyes:
Haha, då skulle jag vara immun för längesedan så många myggbett som jag får varje år. Visst betten blir lite lugnare mot slutet av sommaren men det beror ju på vad man jämför med, normala bett som andra får eller de stora, svullna och vätskande såren jag får. :rolleyes:
Konstigt nog blir inte myggbetten jag får på huvudet eller i ansiktet likadana utan mer normala. *peppar, peppar* Eller ja, nästan iaf, de blir som stenhårda små bulor ett par dagar.
KajsaKavat:
Hoppas nu att du hittat något som fungerar i fortsättningen också. Sprit torkar ju ut så det kanske hade fungerat med vilken sprit som helst, värt att testa nästa gång.
Här går det knappt inte att gå utanför dörren om det inte blåser om kvällarna, myggen är galna t om mitt på dagen och även i solsken, det är som om jag bor mitt i blåbärsskogen. Det är fördelen med blåst och regn, förutom att kantarellerna växer på bra av det... :whink:
Jag har haft ett riktigt höstväder här i flera dagar nu. *suck... Snudd på att jag behöver tända en brasa om kvällarna. Men det hade väl hörde bättre hemma i din Bajssommar-tråd. :whink:
(Idag har jag lärt mig se skillnad på :whink: och :flirting: så härmed lovar jag att det är slut med flirtandet. :lulz: )
Fjällmor:
den här:
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=207528
är super hälsar lappland
alsogel som ngn nämnde är också bra
hemul:
Jaha, ska kanske prova det också. Verkar ju smidigt att ha med sig. En del av mina bett kliar fortfarande fast jag fick de sista på midsommarafton, mer än en vecka sen också. Det är banne mig inte normalt! Olika bettområden liksom blossar upp och börjar klia igen helt utan anledning.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida