Huskur mot myggbett sökes - snabbt!
hemul:
Nån som vet nåt som funkar mot kliande myggbett? Jag har blivit totalt sönderbiten flera dagar i rad och ser ut som en vårtpadda. Det kan jag stå ut med, det är ingen större skillnad mot hur jag såg ut innan, men jag håller på att klia ihjäl mig! Blodet rinner efter armarna.
Har provat både antihistamin och xylocain - no effect. Jag vet inte om jag överreagerar på nåt vis. Jag var överkänslig mot myggbett när jag växte upp, men det försvann i övre tonåren. På den tiden blev betten enorma, nästan fyrkantiga kuddar som kliade enormt och gjorde att hela huden hettade som när man har feber. De kunde vara mer än 5 cm. Kuddar får jag inte nu, men det kliar mycket värre än det brukar. :cry:
Mynlen:
ÄTTIKA.. dvs utspädd sån. badda med det, det lugnar!
Jag hade en period en flaska med ättika och något att dutta med brevid min säng......
hemul:
Redan provat. Det var skönt så länge det var blött, men inte mer än så. :sad:
Mynlen:
ajdå.. fortsätt att blöta då... Jag vet inget. står inget i briffas bok?
Mynlen:
kollat upp litet tipsen på några hollänska sidor..
groblad. gnugga saften på betten
ättika, ammoniak eller salt.
och det som stod här skulle jag nog prova. Men vet inte om du har det hemma. Tandkräm! det kyler och brukar hjälpa till andra klådor på små ytor.
aspirin. riktiga aspirinen alltså, mosa pillret och fukta och lägg massan på bettet.
du kan ju alltid prova. HÅller dig iallafall sysselsätt och då kliar du kanske mindre...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida