Huskur mot myggbett sökes - snabbt!
hemul:
Testat. Salt och saliv tyckte jag hjälpte förr, men icke.
Det kan gå upp och ner har jag insett. Jag var också ganska okänslig för mygg mellan övre tonåren och nu. Blev biten, men det var ingen större plåga, slutade klia rätt snart. Bara jag inte får tillbaks de där kuddarna jag fick när jag var liten. Det var riktigt hemskt.
idalinda:
jag är väldigt känslig mot myggbett.
Det är sommarens värsta plåga och jag ser inte så snygg ut på senhösten , bena är rätt sönderrivna.
Men " efterbite" finns det lite olika varianter på apoteket, säkert just sånt som MiaP nämde.
Det hjälper verkligen.
Mot getingstick hjälper att stryka över med en sockerbit. Hjälper det mot myggbet har jag inte testat.
hemul:
En granne sa att om man blir biten många gånger av en viss typ av mygga så utvecklar man en viss mostståndskraft mot just den sen. Det kanske är därför jag får så jäkliga bett. Jag har ju knappt fått myggbett alls på en herrans massa år iom att jag inte varit ute i skogen och här i stan är ingen mygg att tala om. Kanske blir jag immuniserad nu då.
Men har ni lagt märke till hur stora de är? De är monstermygg! Jag som knappt ser nåt på kortare avstånd än 3 meter ser detaljer på dem utan glasögon. :max-shock:
Ninnan:
Tar du inget förebyggande?
Jag har "OFF! Djungelgel". Du smörjer dej med det innan myggen tänker anfalla.
Jag tycker det funkar bra. Det är drygt också.
Men visst är det så att man vänjer sig vid betten efter hand. :lol:
Din syn kanske har förbättras? :shock:
hemul:
Nä, det har den tyvärr inte. Måste ha terminalbrillorna för att se vad jag äter.
Är den inte giftig då, den där gelen? :confused3:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida