fryst sill
hemul:
Man har ju lite inflytande. :cool:
Var det så där fina filér då? De kom från Västkustfilé förut och jag tror det var de som tog bort sillen när de inte längre kunde få den KRAV-märkt. De sa att det var hart när omöjligt efter att KRAV ändrade reglerna.
idalinda:
Men hur sjutton ska man steka fileérna utan att de fastna på stekpannan??
Jag har gjutjärnspanna och smör.
Hjälper den där ghee här?
På min spis finns skalan till 12 , jag stekte på 7:n och sänkte sedan till 6:n lika väl fastnade skinnet på pannan ändå. :angry:
hemul:
Du ska ha mycket smör och lägre värme tror jag. Jag brukar panera mina också. Det är så jäkla gott med klassiska strömmingsflundror med smör och persilja emellan. :shy:
Jag har bara vanlig spis med 6 lägen. Jag har på sexan tills smöret är riktigt varmt, sen sänker jag till ettan eller tvåan. Steker sällan kött på varmare än tvåan heller om det inte är typ entrecôte eller biff som bara ska ha stekt yta.
hemul:
Sen nåt jag tycker funkar om pannan blivit lite dålig av disk eller så är att värma upp den lite och gnida in fett med papper eller en trasa. Bara lite alltså, så den blir blank och fin. Sen börjar jag om med stor smörklick. Jag tror det gör att man pressar in fett i ojämnheter och så.
idalinda:
Ska läggas på minnet:
smörja pannan först och stek på låg värme.
Hur panerar du?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida