Linikas Kostkoll

<< < (34/38) > >>

Linika:
Citat från: idalinda skrivet 2012.05.10 - 20:17:33

:shock: så långt!

Mina håridoler har minst ner till knäna o.o

Citat från: Mynlen skrivet 2012.05.10 - 18:15:21

jag har haft långt hår (till höfterna) men aldrig besvärat mig med så mycket. Men det blev riktigt långt först när jag började färga det med henna... (finns färglös henna också tror jag) dvs hennapulver som man blandar till en gegga. Viktigare än allt det där du sa var att ha håret löst så litet som möjligt. svans eller fläta och absolut när man sover i fläta. Mina hår gillar också att dela på sig. Inte hos alla kan håret bli så långt som du vill, hoppas ditt hår kan bli det.

sidensatin.. det här borde nog fungera

http://www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/Sidentyger-Siden/Siden-Duchesse/Seidenduchesse-1.htm?shop=fabfab_se&SessionId=&a=article&ProdNr=15_DS01&t=778&c=371310&p=371310

Så vitt jag vet finns bara röd henna. Möjligtvis något åt ljusare och mörkare hållet. Visst är rött fint, och om jag skulle färga håret skulle det nog vara med henna, men jag är väldigt förtjust i mitt blonda hår :) Jag vågar inte ens prova kattmynte te på grund av att det kan tona håret lätt gult...

Fläta gillar jag inte att sova med, för jag brukar ligga på håret så att det gnids mellan kroppen och lakanen. Det är därför jag ska sy mig en mössa... och kanske ett par örngott när jag ändå är i farten? xD

Det såg skinande ut, men lite tungt? tjockt?
Hittade dessa efter lite googlande. Vad tros om dem?

http://www.cheapfabrics.co.uk/thestore/product_info.php/cPath/540_767/products_id/1352
http://www.dharmatrading.com/html/eng/3724-AA.shtml?lnav=fabric_silk.html

Mynlen:
första länken är matt så det tror jag inte är rätt. Den andra borde gå.

ingen fläta... huu

Lycka till iallafall.
Jag har läst att det finns neutral henna, fast det är inte riktig henna men ska vara lika bra för håret men det verkar också svårt att få tag i :)

Linika:
Citat från: Mynlen skrivet 2012.05.11 - 05:41:20

första länken är matt så det tror jag inte är rätt. Den andra borde gå.

ingen fläta... huu

Lycka till iallafall.
Jag har läst att det finns neutral henna, fast det är inte riktig henna men ska vara lika bra för håret men det verkar också svårt att få tag i :)

"A highly lustrous medium weight fabric with a matt crepe texture on the reverse" Betyder inte det att den är matt på baksidan men inte på framsidan?
Den andra varianten verkar dock bättre. De skickar dock inte tyg till svergie :/

Mynlen:
har ingen aning om det tyget :) det är så virrigt ibland med hur folk beskriver det.  synd dom inte skickar till sverige, men sök på svenska sidor och be om ett prov då kan du själv känna om den är bra eller inte. Eller mejla och fråga och berätta var du ska ha det till.

Linika:
Citat från: Mynlen skrivet 2012.05.11 - 13:49:07

har ingen aning om det tyget :) det är så virrigt ibland med hur folk beskriver det.  synd dom inte skickar till sverige, men sök på svenska sidor och be om ett prov då kan du själv känna om den är bra eller inte. Eller mejla och fråga och berätta var du ska ha det till.

Jag har inte lyckats hitta svenska sidor :(

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida