Linikas Kostkoll
Linika:
Jag tänkte att även jag skulle kunna ha en liten tråd här. Jag behöver ju inte tappa så mycket vikt, men att hålla koll på kosten känns ändå som en bra ide :3 Tyvärr är jag lite av en periodare, jag går in i saker helhjärtat ett tag för att sedan inte bry mig alls ett annat tag. Förhoppningsvis kan detta hjälpa mig att ta mig ur den ovanan :3
Sen är det ju alltid kul att kolla tillbaka på hur man har klarat sig tidigare :D
Jag har hittat en jätterolig app till min telefon, eller ja, rolig och rolig, praktisk! Den heter Matdagbok och visar hur många kcal man har fått i sig, och hur många gram protein, fett och kolhydrater.
Jag ska försöka att fylla i den har jag tänkt, och att lägga upp resultaten här tror jag kan vara en smart ide. Det är nog en bra plats att hitta råd när jag har funderingar, och få hjälp när suget smyger sig på xD
Jag är ganska säker på att appen inte är helt exakt, men det kan ju ge en en liten fingervisning på hur man ligger :3 Jag tror den hämtar innehål i livsmedel från slv.
Kan ju börja med de senaste dagarna :D
15/2:
Energi: 1773kcal
Protein: 87g
Kolhydrater: 33g
Fett: 142g
16/2:
Energi:1695kcal
Protein: 110g
Kolhydrater: 36g
Fett: 122g
Tina:
Kan man få fram procenten också? Föresten testade jag ett nytt snack idag. Kommer från KiF. Kör en skica brie i micron på högsta värme någon minut, passa noga. Det blir knaprigt och smakar åt ostbågehållet.
Mynlen:
briesnacket ska jag testa!
jag är inte så för att fylla i allt möjligt. Är för lat för det :) Men kul att läsa hos andra!
Det var en annan jag hade läst om en gång men den gick inte att ladda ner utanför sverige. GRRRR
idalinda:
Många kostkollare kikar också in till fineli.fi. ( finska livsmedelsverket).
Det säjs vara pålitligare siffror där än på svenska motsvarande, men jag vet inte riktigt.
Däremot är sidan fullt med info om livsmedel som innehåller mest vitaminer/ mineraler/ allt annat.
Där finns även en " matkorg" där man kan få räknat sin mineral och vitamin-intag mm.
Fördelen med finska myndighetsidor är att allt finns även på svenska :flirting:,
fast jag råkar behärska även finskan så för mig kvittar det :cool:
Linika:
jag har hört att fineli.fi ska ha bättre värden, tråkigt nog blir det omständigare att plocka fram data där ifrån T_T då måste jag nämnligen först skriva ner allt jag äter och vad det väger, och sedan gå in manuellt och kolla ^^' Med appen behöver jag bara göra det första så får jag alla siffror :D (även vitaminer och mineraler kommer med om man loggar in på datorn :3)
Härligt att vara tvåspråkig! Finnska skulle jag vilja lära mig ^_^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida