Linikas Presentation
hemul:
Min ICA har bra lamm (i mån av tillgång). Men de har bara finbitarna och priset ligger uppåt 400:-. Det bär sig inte för en sjukpensionär.
Subcalva:
Glömde skriva att jag får betala 85 kronor kilot för en kvarts kalv. Det är svårt att göra en jämförelse då det inkluderar alla delar från oxfilé (ca 500 g) till lägg som jag faktiskt inte ens vet vad det kostar i affären. Det är också en del av vårt projekt. Att lära oss laga till även långkokskött.
Linika:
Jag lyckades hitta lammframdel hemma på våran willysbutik för ett tag sedan. Den var det massa ben i och grejs, så jag provade att bena ur själv, och koka lamgryta. Det var ruskigt gott! Och inte var det svårt heller :3 (tror för övrigt att jag hittade instruktioner för hur man skulle bena ur lamframdelen här o.O
Att bara ha finbitarna tycker jag känns som ganska stort slöseri. Vart tar de mindre fina bitarna vägen?
85kr/kg är väl inte dåligt någonstans? Det tycker jag lät jättebra! :D
hemul:
Nä, men då var det inte KRAV va?
Invandrarbutker är en bra källa för lamm annars. Nyzeeländskt förstås (*kan* ha fått en del gmo-foder, men det kan nog de svenska också nu) och halal.
Är det min gamla tråd du hittat? Det är en hemsnickrad metod, men funkar bra tycker jag. Men till gryta kan man ju bara karva loss.
Linika:
Nej tyvärr inte :(
Ja det var det nog :D Jag tog tillfället i akt att prova när jag väl hade framdelen :) Jag älskar att lära mig nya saker xD
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida