Affes Julvört
<< < (2/3) > >>
hemul:
LÄSplattta? Inte surfplatta? I så fall vill jag ha rapport om modell och vad du tycker! Är det elektroniskt bläck? Är skitsugen för man kan få tag på så mycket eböcker, men jag tycker det är svårt att få en bild av hur de olika modellerna funkar.

Hur är det med uppkoppling förresten? Kan man bara flytta över dongeln från laptoppen? Man behöver väl inte ett särskilt abonnemang?  :confused3:
Mynlen:
jag har läsplatta, för över böckerna genom en usb kabel till datorn. Jag har en Bebook Club (tror jag det var) och är mycket nöjd med den. Den har inget backligt och E-ink och ingen abonnemang behövs. Nåja, abonnemang på bibblan som lånar ut böckerna.

den bästa är sony, med e ink. Den läser skönare än billiga läsplattor med backlight.

Tina:
Surfplatta, en Samsung 10.1 Jag är jättenöjd, kopplar upp på wifi hemma och mobilt bredband ute. Man sätter simkortet direkt i plattan. Ingen dongel. Har inte laddat ner böcker en men jag ska testa snart.
hemul:
Men om man har flera mobila enheter, kan man flytta över samma kort eller måste man ha flera abonnemang?
Tina:
Ja man kan använda samma men jag har ett separat mobilt bredband som bara kostar när jag använder det så slipper jag krångla med simkortet.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida