Affes Julvört |
(1/3) > >> |
Affe: Affes Julvört baserad på oopsis eller vad det nu heter Detta uppfann jag igår kväll då jag ville ha juldoft och smak hemma ... 6 Ägg 200 gr philadelfiaost 2 matskedar fiberhusk 1/2 Dl Kokosnöt mjöl ett par nypor salt 2 matskedar vörtmix ( Ja den innehåller en del kolisar men detta är en liten mängd) 3 matskedar bakpulver Gör så här: Dela gulor och vitor, vispa gulorna c.a 5 min med el-visp tillsätt osten och det andra, vispa ihop till en porös smet Låt sedan vila under tiden vitorna vispas till maräng-liknande konsistens typ poröst och torrt Vänd ner ägg-gule smeten med en slickepot tills den har blandat sig.... Klicka ut på bakplåts papper i lagom stora rundlar 200 gr i c.a 15 min eller tills det fått en härlig färg Smakar busgott till skinkmacka eller med saltrulle/rullsylta...på med en klick dijonsenap :cool: samt en liten klar till drinking_x2 Bon apetit :chef2: |
Tina: Gott. Vört ska det va till skinmackan. |
hemul: Skinnmacka? :max-shock: |
Affe: Citat från: hemul skrivet 2011.12.26 - 19:16:26 Skinnmacka? :max-shock: Med Affes Vörtbröd blir det skinkmacka.....samt dopp i grytan :w00t: som för övrigt blev sjukt gott...ugnsbakad skinka släpper ifrån sig ett så gott koncentrerat spad.... :lick: kollade med måttbandet och det verkar som jag INTE gått upp i vikt över julen.... men stått still , det går att leva med då jag faktiskt fuskat lite.... 5 chokladbitar från en alladin ask....samt ett julknäcke med skinka och stark söt senap :redface: och en Mysingen julöl...bryggt av ett bryggeri i Nynäshamn....makalös god... men bara på julafton....juldagen promenad med jycken direkt på morgonen.... idag blev det till middag efter att ha jobbat: Lutfisk....med strösslad bacon...smält smör och gröna ärtor...frugan hade sin vitsås med kryddpeppar men då den är gjord med vetemjöl hoppade jag över den med tanke på chokladen tidigare i julhelgen :flirting: |
Tina: Alltså jag har skaffat mig en sådandär läsplatta och det är inte helt lätt att skriva på den. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |