Nu kör vi!
Corny:
Tror som du, LO. Detta för att jag tidvis äter LC, och att kroppen släpper mycket vatten då. HF skippar jag dock i möjligaste mån, eftersom jag inte mår så speciellt bra av för mycket fett. Däremot har jag aldrig undvikt fett på något sätt, men jag lägger aldrig till något extra.
Penntrollet:
Kalaset gick bra! :whistle: Eller nej, det gick sådär. Jag åt ordentligt innan vi åkte och hade förberett bra svar på om jag ville ha tårta. Döm om min förvåning när jag får en tallrik lasagne med entusiastisk information om hur mycket tid som lagts ner på matlagning dagen till ära :eeek: Så jag åt. Sen pajade magen ur ytterligare en nivå :glare:
Jag har bestämt mig för att sluta tycka illa om mig själv, så jag får se det som en ny erfarenhet och lära mig till nästa gång :nod-yes:
Men i övrigt måste jag säga att det känns rätt bra. Förra vändan insåg jag att frukost utan bröd inte funkar för mig, så jag håller på att samla mod att försöka mig på att baka eget. Jag är såååå fruktansvärt kass på bakning, men jag måste lära mig. Köpebröd är liksom inte något hållbart alternativ.
Intressant fundering om vätska, /LO! Jag känner mig mindre svullen nu faktiskt så det är fullt möjligt.
Citat från: hemul skrivet 2011.11.11 - 21:14:35
Det är var nästan lättast att avstå i början tycker jag, för då är man så "på" och rädd att sabba genom att äta fel. Om du dessutom är öppen med hur du äter så får du allas ögon på dig och då vill man inte göra bort sig och börja svulla bullar liksom, utan man vill ju visa att man klarar av det och är helt oberörd av frestelserna.
Jag har funderat en del på detta efter att ha läst ditt inlägg, och bestämt mig för att inte säga nåt till folk runtomkring. Det sista jag behöver är ögonen på mig (speciellt inte av LCHF-skeptiker).
hemul:
Börja med Bokias sesamplättar i ugn! Det är så lätt och okladdigt och går fort. Inte smakar det ägg heller.
Mynlen:
ska det vara mjukt bröd? jag bakar "nannas knäcke" från ronnie mathiesens sida och tycker dom är utmärkta att ha som snabbkost till lunch på jobbet. Bara att lasta på ett berg mjukost t.e.x :)
Enda nackdelen är att den innehåller vetekli, (eller vad det nu var, fiber iallafall) men det ska jag utesluta nästa gång, och se hur det blir då.
idalinda:
Det här : http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1407.0.html
är absolut den enklaste brödet jag har träffat hittils.
Kolla alltså lite vidare några inlägg, jag har gjort en egen verision av kokostekakor.
Den är snabbgjort och behöver bara bredas på plåtpappret. Dessa kakor sväller inte i ugnen utan så som man breder så blir det.
Jag delar dom oftast som en fralla.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida