Istället för välling

<< < (4/8) > >>

Tina:
Mina hundar får bara gulan rå, vitan lagar jag till för att inte sabba något i näringsupptaget. Jag har hört att om man ger malda skal till råa ägget ska det inte vara någon fara men jag föredrar att vara på säkra sidan. Föresten får mina hundar allt annat rått förutom vitan då  :whink:

hemul:
BARF? Det ska min hund också få. Eller kanske en blanding av BARF och kokt lowcarb.  :lol:

Tina:
Självklart BARF, mina hundar började med LCHF långt före mig.

kwidell:
Jag tycker det här med ersättning för välling är ytterst intressant... för jag kan inte tänka mig att välling egentligen är något nyttigt eller nödvändigt.  :nonono: snarare bekvämt då för oss vuxna  :ignore: ... men vad gav man barnen innan vällingen dök upp på marknaden tro?... var det kanske nåtot som liknar det receptet du just lade upp hemul... elelr var det något annat?.. mina egna planer för ev barn är i alla fall att undvika välling. det måste helt enkelt finnas bättre alternativ! ... barnmaten i burkarna verkar ju vara helt ok däremot... den är ju rätt hårt reglerad vad jag vet... men just vällingen...? why?  :blink:

hemul:
Välling har nog funnits rätt länge, även för vuxna. Tänk på uttrycket "tunn som en vattvälling" t.ex. Men inte tror jag de födde ungarna enbart på välling. Man har ju läst i gamla romaner att äldre familjemedlemmar satt och tuggade maten åt dem.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida