Snart ger jag upp.
Frida:
Hej!
Jag började äta Lchf mat den 3 augusti. Jag känner mig super trött och blir på så dåligt humör. Har inte märkt något alls på vågen. Jag känner mig deppig av att inte kunna äta de andra bakar och vill bjuda mig på. Min man stöttar mig och tycker jag är super duktig. Men jag känner mig inte nöjd. Hur länge kan man vara trött. Hur länge tar det innan kroppen tar energi från fettet så att jag bli pigg igen. Vågar knappt prata med folk pga min dåliga anderdräkt. När jag duschar tror jag att jag håller på att bli flint. Ja nu har jag skrivit av mig lite iaf. Behöver nog höra andra i liknande situationer. Kramar
hemul:
Och du fortsätter med 0-kolhydratsdieten? Ät lite riktiga kolhydrater (inte blad) så mår du genast bättre. Det behövs inte så mycket. Sen kan du, om du fortfarande vill, trappa ner sakta så slipper du antagligen må dåligt. Bara vad jag tycker förstås.
Alternativt, om du bestämt dig stenhårt för att du ska äta 0 kolhydrater så får du stå ut. Förr eller senare går det över för de flesta. Det har trots allt inte ens gått två veckor än. De det inte går över för brukar till slut börja äta lite mer kolhydrater i alla fall eller hoppar av helt och hållet. Det sistnämnda är ju synd och onödigt tycker jag.
Frida:
Tips på hur mycket kolhydradet som kan räcka per dag? Jag vill försöka stå ut.
hemul:
Vet inte, det är nog rätt individuellt. Du får prova dig fram. Men antagligen inte mer än 50 g. Ät en potatis eller lite andra rotfrukter till maten och se hur du mår. Det kanske räcker.
Koka en potatis på en gång och mosa med smör ska du se att livsandarna återvänder och du får rosor på kinderna och sover gott sen. :whink:
Har du mycket problem med sötsug förresten? Då kanske mitt råd ovan inte är så bra. :ignore:
idalinda:
Berätta lite hur du äter, så kan vi gärna tipsa om något.
När jag började slutade jag tvärt med " potatis , pasta och ris + bröd" men åt frukter någon vecka innan jag hajjade att
det kanske inte behövs. Jag gick ner ändå under dessa 2 veckor med frukt.
Sedan började jag fokusera lite mer på att få tillräckligt med fett istället för fokus " undvika kolhydrater" .
och hittade en bra balans.
Att må bra är det viktigaste i längden så att man orkar, alla mår inte alls bra när man nosar på 0-kolisar-gränsen.
Om jag siktar på viktnergång, är det nog rätt bra för mig att hålla nära 20-30 g kolisar/ dag, men när jag vill behålla vikten,
kan jag unna mig ibland något helt vanligt i kolisvägar ( tar " straffet" när kroppen samlar vätska ett par dagar) men då är det viktigt att komma tillbaks till mindre kolisar omgående. jag har tendensen att fastna på överkonsumption av kolisar :smack_head:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida