pannkakor ?

(1/4) > >>

anod:
hallojsan. finns det NÅN som lyckats få lchf pannkakor att smaka någotsånär likt "riktiga" pannkakor?
jag tror att jag testat 20-30 olika recept, minst.
med mandelmjöl, kokosmjöl/flingor, pofibrer,fiberhusk, mixad keso, maskarpone , vetekli osv osv.
fy farao va det blir trist/äckligt eller bara fel i koncistensen.
ibland blir det som enäggsomelett ibland grynigt(pofibrer), ibland sandigt(fiberhusk eller värst av allt SURT (keso).
har nån fått till den där sega goda typiska pannkakstexturen ?
om man vill göra crepes går det bara sönder med dessa omelettliknande sakerna.
herregud va jag gnäller   :sad:  ilandsproblem ?  javisst ! men himla frustrerande, vissa saker e "omöjliga att få till med lchf.
som tur e går det mesta galant, blir t.o.m godare.
nå, e det nån som vet ?

hemul:
Ja jäklar anoda att jag har!  :lulz:

Fast du vill nog inte ha mina pannkakor för det är mjöl i dem. Jag gör dem jättesällan, så jag tycker jag kan unna mig lite. Jag tar 1 struken msk mjöl, 1 stort ägg och grädde tills det blir lagom tjockt. Smakar godare än vanliga. Håller ihop bra, men inte lika bra som när man har mer mjöl, så man får vända lite försiktigt.

idalinda gör på bara grädde och ägg och säger det blir gott.

anod:
bara ägg o grädde =omelett  :sad:
jaså du hemul, du e så tokig så du mjölar till det du.
fast du kanske tål kh lite bättre än jag, blir så himla hungrig i flera dagar efter ett avsteg.
men de e klart att man får välja sina fusk, så att det verkligen e värt det  :nod-yes:
vi får väl se , det kanske e nån som har en briljant ide.

Ninnan:
endast malda nötter, ägg, smält smör och pyttelite grädde?

Fjällmor:
plättar går utmärkt att göra på ägg, smält smör, salt och creme fraiche (vet inte om de går att göra som pannkakor dock..) och är det närmaste i smak vi kommit hittills

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida