Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 04:45:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 960769 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #285 skrivet: 2011.11.06 - 13:01:03 »

Fattar jag väl! Men det här är ju också en mållinje ju. En delmållinje! :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #286 skrivet: 2011.11.06 - 13:23:11 »

nu fattar jag varför jag fick huvudvärk  :tongue_wag:
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #287 skrivet: 2011.11.06 - 23:12:12 »

Jag kan också vara med i tävlingen- låter löjligt, men jag har gått upp ett kilo och jag tror det kilot är vääldigt seegt.  :neutral:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #288 skrivet: 2011.11.07 - 05:45:15 »

tävling o tävling..  men välkommen i gänget. Nu måste vi hitta ett sätt att jaga bort dom där stoppkilona!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #289 skrivet: 2011.11.08 - 17:25:28 »

spänningen släppt litet..
jag var ganska spänd sista veckorna pga Linnea. Här i holland har man 8 år grundskola, från 4 år till 12 år ungefär. (första två åren är mer lekskola, sen börjar dom läsa osv) Sen beror det på vilken nivå man ligger till vilken fortsättningsskola man går, dvs vilket nivå. Man har ungefär 8 nivår typ. Gymnasium (något annat än er gymnasium) är med latin och grekiska sen kommer samma nivå på andra ämnen utan latin och grekiska (och kallas atheneum..)och med det nivåt kan man gå till universitet med en gång. Sen kommer HAVO (det har jag) och efter det VMBO-tl och sen vet jag inte så noga, men vmbo och bbl och kbl är väldigt låga nivår där man även får fackutbildning till frisör och målare och murare t.e.x. Inte med en gång, men lärnivåt är väldigt lågt, dom har mer praktik saker än att dom pluggar.

Linnea har haft en strulig skolgång pga en jätteusel lärare i grupp 4 som såg till att hela klassen kom efter i det dom borde kunna. Grupp 5 var inte så mycket bättre heller, dom började utmärkt men halvvägs dog frökens man så hon blev ersätt och det var jobbigt för barnen. Linnea har jobbat hårt sista två åren och jag är SÅ glad hon får gå vidare till VMBO-tl. jag var så rädd hon skulle hamna längre ner, för jag tycker inte att det passar henne...

Konstigt att jag var så spänd, men jag märker det har släppt nu. kanske vikten vill släppa litet också nu !
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #290 skrivet: 2011.11.08 - 17:50:50 »

släpp fångarna loss!  :lmao:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #291 skrivet: 2011.11.08 - 18:18:43 »

Oj vilket avancerat skolsystem ni verkar ha. Men grattis till att det gick bra för dottern.  :flowers:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #292 skrivet: 2011.11.08 - 20:40:12 »

Intressant att läsa om skolan där!
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #293 skrivet: 2011.11.08 - 21:35:45 »

Oj vilket avancerat skolsystem ni verkar ha. Men grattis till att det gick bra för dottern.  :flowers:

inte så värst avancerat, ganska anpassat till olika läronivåer.. Och så är det busenkelt om man fattar det :) Fast vart man hamnar är litet svårare.

Var på informationskväll hos en skola. Tyckte den var dels ok... tror inte Linnea går dit. Nu är det två skolor kvar att kolla. Fanns fler men vi har skippat en del!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #294 skrivet: 2011.11.09 - 05:47:23 »

Får man välja skola också? Wow!  :worshippy:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #295 skrivet: 2011.11.09 - 06:04:23 »

jo det får man! Får man det inte i sverige? måste barnen i sverige gå till anvisad skola?

skillnaden ligger litet i olika sätt att hantera olika saker. Ena skolan går efter dalton, andra efter montessori, sen finns det andra olika sätt, och sen är det mycket i ja hur ska man säga det.. vad för typ människa man är och om man passar in hos dom. sfären typ.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #296 skrivet: 2011.11.09 - 06:09:55 »

Jag tror det. Så var det förr ivf. Fast kanske att man kan önska? Universitet och skolor med speciella utbildningar söker man förstås.

De fertila får väl rätta mig om jag har fel.  :tongue:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #297 skrivet: 2011.11.09 - 09:25:10 »

Skolor har ar battre eller daligare rykte, jag funderade pa att byta grundskola till linnea men avstod for att hon bara hade 1,5 ar kvar, att maste borja om pa nytt med nya klasskompisar och mojligen andra laxsystem tyckte jag inte var sa bra heller.. men det finns folk har som aker sina barn mer an en mil langre bort bara for att skolan t.ex. har en viss sorts religi som grund. Typ islamitiska skolor, fast det flesta islamiter gar pa vanliga hollandska.. och ofta kristna eller katolika skolor.

Jag ville absolut inte ha nagan religi pa grundskolan. Halst inte pa den andra heller, men da ar barnen storre och kan tanka litet battre sjalva. Barn far iallafall pa fortsattningsskolan "allman religikannedom" alltsa lar sig om olika religier. Men en skola som borjar med bon eller dar flickorna inte far ha pa sig byxor tycker jag ar fel... Men det ar min asikt. Jag tycker skola och religi inte hor ihop.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #298 skrivet: 2011.11.09 - 09:33:57 »

:max-shock: Jag som trodde allt var väldigt, hur ska jag säga, frigjort i Holland.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #299 skrivet: 2011.11.09 - 11:42:23 »

Du vill inte veta vad folk tror om sverige..  :whistle:

men.. det ar just det frigjorda som gor att man kan valja! hade staten bestamt fanns det inget val!
Loggat

Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544