Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 13:11:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 172 173 [174] 175 176 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962107 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #2595 skrivet: 2014.06.30 - 09:16:10 »

Riktigt fin kisse! Tur att grannens kommer till oss på tomten och vill kela. Sonen är allergisk, så här blir det inga katter.

Grattis till de orangea! Nu får du kolla på en match till!
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2596 skrivet: 2014.06.30 - 15:44:02 »

Men en så söt kissemiss! Vad heter den? Jag är helt övertygad om att du kommer må så bra av att ha katt att du helt plötsligt tappar 5 kilo och så är du om Hemul.  :bearhug:

Så glad för din skull. Alla borde ha husdjur. Borde det inte vara lagstadgat. Eller åtminstone att läkare skriver ut det på recept.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2597 skrivet: 2014.06.30 - 16:10:13 »

Jaså, det hoppas du?  :mad_roll: Otur då att 5 kg inte räcker. Hon måste skaffa drygt 1 katt till.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

« Svara #2598 skrivet: 2014.06.30 - 16:18:46 »

Nåväl...om du ska hålla på och jojja strax under 90 kommer hon nog ifatt och förbi på ett litet kick.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2599 skrivet: 2014.06.30 - 17:23:36 »

Du ställer så höga krav på mig!  :cry:
Loggat

Sorla

« Svara #2600 skrivet: 2014.06.30 - 18:35:48 »

Det är bara för att jag bryr mig så mycket om dig. Den man älskar agar man...  :kungfu:  :heart_throb:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2601 skrivet: 2014.06.30 - 21:20:18 »

I eftermiddag blev jag jättetrött och lade mig på min "nya" soffa, den är superskön, och Swiffer (hennes namn alltså) kom och lade sig hos mig, hela timmen jag slumrade låg hon där och purrade mot min mage.

vikten går det sådär med 100,2 imorse. Tror jag ätit för mycket nyss, men jag åt inte mycket till lunch. 3 dagar kvar att jobba (ti on o fre) och sen har jag semester. Ska försöka ta till det bättre då, orkar inte helt nu, är supertrött jämnt!
Loggat

Sorla

« Svara #2602 skrivet: 2014.06.30 - 22:44:59 »

Skönt med semester. Och skönt med liten purrande kisse på magen. JAg hoppas du får vila ordentligt och hämta krafter under semestern.  :there:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2603 skrivet: 2014.07.01 - 01:33:07 »

Du har ivf tagit tag i vikten. Det är det viktigaste. Sen krävs det kanske lite inkörning.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2604 skrivet: 2014.07.04 - 14:25:42 »

nu har jag fuskat med ca 35 gram chips!

har haft några urstressdagar, skolan Linnea gick på är slut och andra skolan hade inte hört av sig än om hon hade fått plats där. Igår ringde Sari men då var dom ute på personalaktivitet. GRR  så en annan kompis ringde idag och PUUUUUST hon har fått plats.  Sen fick ajg jobba en halvtimme extra för det var mer post än normal och jag hade fått ont i ryggen av att stå vid scannern, så när jag kom hem och föste ihop på soffan och såg två små chipspåsar liggandes där som Linnea inte ville längre.. så tyckte jag jag kunde fira semestern :) 1.5 påse på 27.5 gram...  Säkert det dummaste jag kunde göra :)

På måndag blir det läkarbesök, det är något fel med min vätskebalans...

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2605 skrivet: 2014.07.04 - 15:00:36 »

Fel på vätskebalansen hur? Sväller upp?

Happy semester i alla fall!  :thumbsup:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2606 skrivet: 2014.07.04 - 16:30:46 »

Ja, hur då?

Vadå det värsta du kunde göra? 35 g chips? Vad kan det innehålla, i värsta fall 10 g dålig ollja och lika mycket kolhydrater.
Loggat

Sorla

« Svara #2607 skrivet: 2014.07.04 - 17:59:02 »

Om det var det västa du kunde stoppa i dig tycker inte jag heller att du behöver vara så bekymrad. Jag käkade en kanelbulle idag! Glutenfri visserligen, men säkert betydligt värre än dina chips.

Hurdå problem med vätskebalansen?  :confused3: :sad:
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2608 skrivet: 2014.07.04 - 20:34:53 »

Apropå chips. Nån som provat Briepuffar? Jag tycker att det är urgott men varning för överätning förstås.  :lick:
Loggat
Sorla

« Svara #2609 skrivet: 2014.07.04 - 20:36:19 »

Eeh....vad är det?  :confused3:
Loggat

Sidor: 1 ... 172 173 [174] 175 176 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544