Vin

(1/4) > >>

Affe:
Då ingen annan verkar vilja skriva i detta ämne så gör jag det....

Rött vin passar till allt så tillvida man inte är nykterist.....

Vill ni veta om goda viner till respektive maträtt till rätt pris????
Jag skriver gärna efter varje utprovning... :glare:

Affe

hemul:
Är de dagliga, de där utprovningarna?  :borracho:

Affe:
Citat från: hemul skrivet 2008.02.14 - 22:12:14

Är de dagliga, de där utprovningarna?  :borracho:

Japp, mer eller mindre  :redface:, det är bra för hälsan och kryllar av vitaminer och s.k oxidanter...... hjärtat mår fint... :inlove: och sist men inte minst..... ganska lågt med kolisar.... drygt 4 st i ett glas :wacko:

Affe

MiaP:
Det lär var 1,8 kh i rött vin och 0,8 kh i torrt vitt vin och detta per 2 dl. Och jag vill gärna veta mer om vin, så prova på du Affe, så vi får höra. :drink: :wave:

Affe:
Citat från: MiaP skrivet 2008.02.15 - 18:14:25

Det lär var 1,8 kh i rött vin och 0,8 kh i torrt vitt vin och detta per 2 dl. Och jag vill gärna veta mer om vin, så prova på du Affe, så vi får höra. :drink: :wave:

:cheers: Här kommer en preliminär rapport av ett kanongott vin från Toscana, detta är en baginbox, en s.k Tretimmars, hehehe....

Underbart gott till ost, jag testade även hur det smakade till stekt grön sparris inlindade i bacon samt sås på skyn av detta....suveränt.. vinet är lättdrucket med stor karraktär (tillskillnad från mig  :shy:)...underbar färg och doft av sommar, läder och druva.... pris hos monopolet c:a 238kr/ 3liter...och heter Rocca di Montemassi

Nu skall jag testa detta vin ihop med en Kålrabbigratäng med mycket vitlök som står och puttrar i ugnen mmmm

Affe

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida