Kyckling
hemul:
Coop säljer numera den ekologiska Bosarpskycklingen under varumärket Änglamark. Priset på kycklingvingar har sänkts till facila 35:90/kg. Eftersom jag är både snål och listig har jag köpt vingarna sedan de började sälja delar. Det är ju lika mycket kött på dem som på ett vanligt kycklingben och massor med ben, skinn och brosk till buljongen. :bg:
Möjligtvis har de sänkt priset överlag, jag hade inte tid att kolla så noga.
I boken "Monsterbiff till middag" lärde jag mig att majskyckling faktiskt är bättre (enligt förf.), ivf den från Bjärekyckling. De får bättre mat och peppras inte med antibiotika och nåt förändrat protein vad det nu hette som de vanliga får. Om majsen är GMO framgick inte, men det går väl att ta reda på.
Nora:
Färsk eller frusen ? :confused3:
hemul:
Bosarps? Färsk. Jag tror inte den finns frusen.
Har du inte provat den så köp en hel och testa. Den är väl värd pengarna nån gång när man vill lyxa. Vet inte vad de tar nu, men förut var det 85:-/kg och de ligger på sådär 2½ kg. Det har säkert gått upp sen dess. Så du förstår varför jag köpte vingar. Jag är dessutom inte så förtjust i det vita köttet. :flirting:
Nora:
Men jag har köpt Bosarps på Konsum flera gånger, de har sålt den frusen i halvor. Har även köpt hela färska, men sällan man hittar dem nuförtiden.
Jag älskar kycklingvingar så jag skall tjata på vårt Konsum att ta hem Änglamarks. Det värsta är att de är så slöa och så okunniga de som jobbar i charken så man undrar hur i hela friden de fått jobb överhuvudtaget :smack_head:
hemul:
Jaså? Kanske fryser de dem när de är på väg att gå ut? Jag skulle nästa föredra att köpa så för det är inte alltid man vill använda den på en gång. Och så slipper man ju den modifierade atmosfären. Förpackningen ser väldigt annorlunda ut nu. Tänk på det så du inte missar dem.
Vet inte om det är olika, men här är det bara Coop Forum som har och inte alla Coop Forum heller. Jag har hört att man ska kunna beställa hela deras sortiment i alla butiker, så det kanske är en möjlighet.
Jag har fryst alla vingarna nu i portioner. Mindre än 10 spänn portionen räknade jag ut att det blev. Inte illa. :whink: Var även in på CG och köpte 4 kg färsk rödspätta som de hade lockpris på, 79:-/kg, så nu är det laddat igen. :tongue:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida