Pumpa |
<< < (2/6) > >> |
Ena: Citat från: hemul skrivet 2011.04.29 - 23:09:32 Hmm, verkar som om det inte är en pumpa utan en slags squash och den innehåller närmare 10 g kolhydrater, inte 2 som jag trodde. :cry: http://en.wikipedia.org/wiki/Butternut_squash Bad luck! Mycket bätre att annvända de som dekoration. :laugh: :smooch: |
Nora: Tur att jag inte har vetat om det då. Jag har gått ner flera kilo på den där :laugh: |
hemul: Ja, jag har ju också gått ner de senaste dagarna och då har jag ätit potatis OCH massor med stekt butternut till middan. Plus att jag för ovanligthetens skull snaskat godis för jag fick en burk hård kola i present. Där ser man. |
idalinda: Sorry Hemul, jag har inte riktigt varit närvarande. Jag är inte riktigt proffs på pumpasorter än. Jag använder ju alla mina ungefär på samma sätt: till efterrätten " hubbard-maräng" och till pumpasoppa, även om jag har en hel recepthäfte från Runåberg. Den är en guldgruva för den som vill testa nya saker. De skickar den gratis, men man kan ge en frivillig gåva för den. Stekta bitar skulle man testa någon gång, helt klart. Jag har några pumpor kvar sen förra sommaren, men just nu finns det inga utrymme för några experiment. Livet består av begravningsresan, trädgårdssysslor och studentfestförberedelser ( lite mer bak och planering). |
hemul: Det visade sig ju att det inte är nån pumpa. :whink: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |