Pumpa |
(1/6) > >> |
hemul: Nu har jag äntligen provat att göra nåt annat än paj och inläggningar av pumpa. Köpte en sån där butternut grej. Stekte i skivor bara och det blev jättejättegott ju! Nu är frågan, blir all pumpa så där god när man steker den? Rätt potatislik blev den tycker jag. Funkar den i gratänger och sånt också? |
Ena: Citat från: hemul skrivet 2011.04.28 - 21:02:34 Nu har jag äntligen provat att göra nåt annat än paj och inläggningar av pumpa. Köpte en sån där butternut grej. Stekte i skivor bara och det blev jättejättegott ju! Nu är frågan, blir all pumpa så där god när man steker den? Rätt potatislik blev den tycker jag. Funkar den i gratänger och sånt också? Inte vet jag, hur det funkar. :shake_head: Ser dem bara som halloween - monster och dekorationsprylar. :max-shock: KAN man verligen ÄTA dom. :crazy: |
Nora: Butternutpumpa funkar super i gratänger :lick: Den kan också ersätta en del av potatisen i Jansson :nod-yes: Det enda man ska tänka på är att butternuten blir snabbt mjuk så man får förkoka potatisen lite för att de skall få samma tillagningstid. Om andra pumpor kan jag inte riktigt uttala mig, så därför låter jag bli :ignore: |
hemul: Tack! Man kankse kan låte potatisen gå i ugnen en stund först och sen blanda i pumpan. För att undvika vattenföroreningar, menar jag. :crazy: Men hur är det med andra pumpor då? idalinda! :wave: |
hemul: Hmm, verkar som om det inte är en pumpa utan en slags squash och den innehåller närmare 10 g kolhydrater, inte 2 som jag trodde. :cry: http://en.wikipedia.org/wiki/Butternut_squash |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |